مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام یک خبر خوش برای افرادی که روزانه میان کلانشهرهای کرج و تهران تردد می‌کنند، گفت: اتوبان کرج در عید سعید فطر 10 بانده می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۰۲۵

بزرگراه تهران - کرج حدود چهار دهه قبل طراحی و احداث شد که در زمان بهره‌برداری از آن جمعیت کلانشهرهای تهران و کرج در مجموع به 6 میلیون نفر هم نمی‌رسید؛ این در حالی است که امروز کلانشهر کرج و شهرستان‌های مجاور حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارند و تعداد ساکنان پایتخت و حومه به رقمی بالغ بر 10 میلیون نفر رسیده است.

 اتوبانی که روزی برای 6 میلیون نفر طراحی شده بود، امروز نزدیک به 13 میلیون نفر یعنی بیش از دو برابر از آن استفاده می‌کنند؛ از سوی دیگر راه ارتباطی پایتخت با چند استان شمالی، شمالی غربی و غربی کشور از استان البرز گذشته و تنها بزرگراه موجود اتوبان تهران – کرج است.

به همین دلیل در روزهای آخر هفته و ایام تعطیلات از جمله چهارشنبه شب‌ها، ترافیک بزرگراه کرج به 20 کیلومتر نیز می‌رسد.

در حال حاضر دو طرح کلان از سوی دولت در این منطقه در دست اجرا است که عبارتند از امتداد بزرگراه همت و اتصال آن به کرج و دیگری تعریض اتوبان تهران – کرج.

بر اساس این گزارش، طی یک سال اخیر مسافرانی که روزها از این بزرگراه عبور می‌کردند، با فعالیت کارگرانی روبه‌رو ‌شدند که در حاشیه بزرگراه تهران – کرج مشغول کار بودند.

عید سعید فطر/ افتتاح طرح عمرانی افزایش باند‌های اتوبان کرج

احمد ضیایی‌فر مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز درباره نحوه اجرا و نتایج عملیات عمرانی که در حاشیه بزرگراه تهران – کرج در دست اقدام است گفت: یکی از طرح‌هایی که برای کنترل ترافیک منطقه در دستور کار قرار دارد، تعریض بزرگراه کرج است.

این مسئول ادامه داد: در ابتدا قرار بود یک باند به سمت شرقی – غربی و یک باند هم به سمت مقابل این بزرگراه افزوده شود، اما طرح‌های کارشناسی انجام شده نشان داد که زمین‌های مجاور قابلیت احداث دو باند در هر طرف را دارد.

ضیایی‌فر یادآور شد: با کار شبانه‌روزی که وزارت راه در این دوره انجام داد و حمایت‌های دولت و استانداری البرز، این طرح با جدیت و بدون وقفه پیگیری شده و هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: بر اساس زمان‌بندی اعلام شده قرار است در روز مبارک و فرخنده عید سعید فطر، عملیات عمرانی افزایش باندهای بزرگراه تهران – کرج تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول گفت: هم اکنون مسیر شرق به غرب و برعکس سه باند عبوری فعال است که با اجرای نهایی طرح عمرانی تعریض اتوبان فوق، به پنج باند می‌رسد.

وی اعلام کرد: بنابراین می‌توانیم این خبر خوش را به مردم کرج و تهران و مسافرانی که به صورت مستمر از این بزرگراه استفاده می‌کنند، اعلام کنیم که در روز عید سعید فطر اتوبان کرج 10 بانده می‌شود.

ضیایی‌فر در پایان اذعان داشت: به طور قطع با بهره‌برداری از 10 باند فوق شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود و امیدواریم با تکمیل طرح امتداد بزرگراه همت، این معضل را برطرف کنیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها