خاطره عبور دادن نفربرها از رودخانه اروند

فرماندهی گردان مکانیزه و تیپ زرهی لشگر ویژه 25 کربلا در دفاع مقدس گفت: یکی از دلایلی که موجب شد تیپ 25 کربلا به لشگر و از لشگر به «لشگر ویژه 25 کربلا» تبدیل شود، رشادت‌ها و فتوحات آن بود که فرماندهی مانند حاج «مرتضی قربانی» و حاج بصیر آنها را رقم زده بودند. به عنوان مثال در طول تاریخ جنگ اولین بار «گردان مکانیزه» لشگر 25 کربلا توانست در شب عملیات والفجر 8 از اروند خروشان سه دستگاه نفربر را عبور دهد که این کار در تاریخ جنگ بی‌سابقه است.
کد خبر: ۴۸۴۱۹۱

سردار سیدعلی‌اصغر مقدس‌ فرمانده گردان مکانیزه لشگر ویژه 25 کربلا مازندران در دفاع مقدس افزود: همین فرماندهی مثال‌زدنی و اخلاق نیکوی سردار شهید حاج حسین بصیر سبب شده بود تا میان رزمندگان برای حضور یافتن در کنار او رقابتی معنوی و خاص وصورت بگیرد.

وی همچنین درباره ابعاد فرماندهی و ولایت‌پذیری سردار حاج حسین‌جان بصیر اظهار کرد: سردار بصیر همواره به نیروهایش این مطلب را که فرمانده بر نیرویش حق ولایت دارد گوشزد می‌کرد چرا که معتقد بود فرماندهان از سوی رهبری برای فرماندهی انتخاب شده‌اند. خودش نیز این‌گونه بود و همین امر موجب شده بود که نیروهای تحت امرش ولایت و اطاعت‌پذیری خاصی از امام داشته باشند.

سردار مقدس ادامه داد: حاج‌بصیر به مقوله آموزش نیز اهمیت خاصی قائل بود همیشه در کنار نیروهایش حضور داشت و می‌گفت که هرچه قدر در میدان آموزش عرق بریزید، در میدان نبرد کمتر خون می‌ریزید، به عنوان مثال برای انجام عملیات «والفجر 8» از دو ماه پیش از آغاز این عملیات در فصل‌های سرد پاییز و زمستان در رودخانه «بهمن شیر» به غواصان آموزش می‌داد.

وی توجه به خودسازی را از دیگر ویژگی‌های سردار بصیر نام برد و توضیح داد: شهید بصیر معتقد بود اگر رزمندگان در ابعاد مختلف اعتقادی خودسازی داشته باشند، می‌توانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند. بنابراین همین امر باعث شد که یگان «فاتحین» که متشکل از روحانیون شهادت‌طلب و عملیاتی بودند، در لشگر 25 کربلا تشکیل شود. این یگان علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی، هدایت تانک، لودر و حتی توپخانه را بر عهده داشت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها