انتشارات سوره سبز از اولین کتاب پست مدرن نوشته شده در حوزه دفاع مقدس رونمایی کرد؛ به زعم انجمن ناشران دفاع مقدس، این کتاب نقطه عطفی در در ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود زیرا اولین اثری است که به شیوه پست مدرن نگارشته شده است.
کد خبر: ۴۷۱۶۰۳

کتاب «سطرهای گنگ» نوشته امیررضا مافی، به خاطرات سرتیپ مرتضی محمدی می پردازد و ساختاری کاملا ضد داستانی دارد. مصاحبه با مرتضی محمدی را سرتیپ دربندی انجام داده است و کار نگارش کتاب برعهده امیررضا مافی بوده است.

این کتاب روایتی داستانی از دفاع مقدس است و شهید صیاد شیرازی، شهید چمران و شهد نامجو نقش مهمی در داستان آن دارند اما شیوه نگارش این کتاب به شیوه ای ضد داستانی نوشته شده و ازاین رو نام داستان «سطرهای گنگ» انتخاب شده است.

به زعم انجمن ناشران دفاع مقدس، این کتاب نقطه عطفی در در ادبیات دفاع مقدس محسوب می شود زیرا اولین اثری است که به این شیوه نگارشته شده است. کتاب سطرهای گنگ از 7 فصل و یک پیشگفتار تشکیل شده است.

در بخشی از معرفی این کتاب که در پشت جلد درج شده می خوانیم:سطرها گنگ داستانی است غیرمعمول اما واقعی؛داستانی که مدام خواننده را گیج می کند و از بین سطو غریبش حقایق نابی را به فکر او می ریزد. سطرها گنگ سطرهایی از زندگ آدم هایی است که ما آن ها را نیافته ایم و زندگیشان را خوب نظاره نکرده ایم... سطرهای گنگ برای کسانی است که می خواهند جور دیگ جنگ را بخوانند جور بهتر؛

این کتاب به همت انتشارات سوره سبز در شمارگان 4000 نسخه و 118 صفحه و به قیمت 3900 تومان در بست و پنجمین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها