اندک زمانی بعد از شروع نیم‌فصل دوم لیگ فوتبال آلمان، رودی فولر، مدیر فنی معروف بایرلورکوزن معترف است که شانس زیادی برای این تیم در ادامه این مسابقات متصور نیست و می‌افزاید که با شرایط فعلی، بوندس‌لیگا در فصول پیش‌رو هم توسط بایرن‌مونیخ و درجه بعدی بوروسیا دورتموند قبضه خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۸۷۱۵

نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا در شرایطی به پایان رسید که لورکوزن از بایرن و دورتموند که اول و دوم شدند، به ترتیب 11 و 8 امتیاز کمتر داشت و با این که فرصت و زمان باقیمانده از این رقابت‌ها کم نیست و می‌توان از حالا تا اواخر اردیبهشت (که این پیکارها پایان می‌یابد) به دستاوردهای متعددی رسید، اما فولر می‌گوید بالاترین رتبه متصور برای لورکوزنی‌ها مقام سومی است و آنها در راه کسب این رتبه نیز باید تیم‌هایی نامدار در حد و اندازه‌های شالکه، وردربرمن و بوروسیامونشن‌گلادباخ را ـ که آخری بعد از چند سال خاموشی احیا شده است ـ پشت‌سر بگذارند. با چنین اوضاع و اوصافی فولر می‌گوید: «ما نهایت تلاش خود را در ادامه فصل جاری بوندس‌لیگا به کار می‌گیریم و از هر چه توان داریم، استفاده می‌کنیم، اما واقعیت آن است که بخت‌مان اندک است و چیزی حدود رتبه‌مان در نیم‌فصل اول (هفتم) و بین رده‌های سوم تا هفتم جدول برای ما متصور است.

به واقع قدرت ما کم نیست اما بایرن و دورتموند چیز دیگری هستند و امکانات و نفرات‌شان برای ما غیرقابل دستیابی‌اند و زور ما به آنها نمی‌رسد. یکی از اهداف ما همیشه راهیابی به فصل آتی مسابقات اروپایی بوده و حالا و برای این فصل نیز هست. در این راه و برای حضور در پیکارهای لیگ اروپا (جام یوفای سابق) باید در لیگ آلمان حداقل پنجم شویم و این چیزی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم و جزو اهداف ماست. کافی است از یاد نبرید که حتی برای نیل به مجوز حضور در لیگ اروپا نیز باید با امثال اشتوتگارت و ولفسبورگ بستیزیم و این به غیر از وردربرمن و شالکه است. اگر توان و نفرات بیشتری داشتیم کارمان قدری آسان‌تر می‌شد، اما بهترین ستاره‌ها در بایرن مونیخ جمع شده و مستعدترین جوان‌ها، دورتموند را خانه خود انگاشته‌اند. آنچه برای ما و سایر تیم‌ها باقی مانده، آن‌قدرها هم زیاد نیست.»

با این حال بد نیست بدانید مردان «بای اره‌نا» فصل پیش به مقام دوم بوندس لیگا رسیدند و بایرن مونیخ را پشت سر نهادند و فقط دورتموند فروزان و جوان را بالای سر خود دیدند اما در آن زمان مربی‌شان یوپ هاینکس بود که امسال بایرن مونیخ را در دست دارد.

سایت یوفا / مترجم : وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها