با پایان یافتن تصویربرداری دوازدهمین قسمت مجموعه «راز‌های یک خانه» به کارگردانی حمید لبخنده، پخش اولین قسمت این مجموعه تحت عنوان «یاد باد» از پنجشنبه ساعت 15/23 به صورت هفتگی از شبکه چهار آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۶۱

به گزارش روابط عمومی‌ شبکه چهار سیما، «یادباد» عنوان نخستین قسمت این مجموعه نمایشی است. این اثر داستان یک ملاقات است. سال‌ها پس از جنگ 2برادر به دیدار هم می‌روند و گذشته خود را مرور می‌کنند.

حافظ برادر کوچک‌تر برای گذراندن دوره طرح پزشکی به منطقه جنگی اعزام می‌شود و دیری نمی‌گذرد که خودخواسته به خط مقدم جبهه راه می‌یابد. حبیب، برادر بزرگ‌تر با رفتن حافظ به خط مقدم موافق نیست. او معتقد است که حضور پزشک در پشت جبهه کارسازتر است تا زیر گلوله و آتش. حافظ اما چنین پنداری ندارد. بستر نمایشی این اپیزود وام گرفته از تعزیه است که در آن نوع اجرا و شکل فاصله‌گذاری حفظ شده است.

مسعود حجازی مهر، نوشین زارع، میلاد یزدانی، ندا پاکیشان و علی زاهدی بازیگران این قسمت «رازهای یک خانه» هستند.

زندگی در 30 داستان مستقل

«رازهای یک خانه» در 30 قسمت 45 دقیقه ای توسط نویسندگان مختلفی همچون نادر برهانی مرنــد، محمدیار احمدی، زهرا رفیعی گیلوایی، آرش پارساخو و... نوشته شده و اصغر عبداللهی آنها را بازنویسی کرده است. خانه مادری، مهمانی شام، یاد باد و شب رغائب عنوان برخی قسمت‌های این مجموعه است.

یکی از عمده مواردی که این مجموعه را با دیگر سریال‌های تلویزیونی متفاوت می‌سازد، استفاده از بازیگرانی است که خیلی چهره نیستند و مخاطب تلویزیون شاید بازی آنها را نیز در مجموعه‌ای دیگر به خاطر نداشته باشد.

هرچند در اپیزود‌های دیگر، بازیگرانی چون شهروز ابراهیمی، یکتا ناصر، نگین صدق‌گویا، اکبر زنجان‌پور و... حضور داشته‌اند، ولی بیشتر کسانی که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند، برای نخستین بار است که جلوی دوربین تلویزیون ظاهر می‌شوند. تا به حال حدود 40 بازیگر اصلی در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند که با توجه به تکرار شدن برخی بازیگران در نقش‌های جدید، این تعداد به حدود 100 بازیگر اصلی می‌رسد.

یکی از امتیازات این مجموعه، روایت دیالوگ‌هاست که خیلی واقعی و شبیه روایت زندگی عادی است و تلاش شده از غلوگویی گفتاری در بطن کار جلوگیری شود از دیگر مزایای این مجموعه می‌توان به ساختار اپیزودیک و مستقل بودن هر قسمت آن اشاره کرد که اگر مخاطب به هر دلیلی فرصت نکرد چند قسمت را ببیند، رشته داستان از دستش خارج نشود و مجموعه بتواند همچنان برایش جذاب و دیدنی باشد.

تصویربرداری در فضایی باورپذیر

مخاطبان شبکه چهار با تله‌تئاتر آشنا هستند، ولی شاید کمتر با مجموعه‌های نمایشی مواجه شده باشند. مجموعه «رازهای یک خانه» از فضای استودیو خارج و به صورت تک دوربین ضبط می‌شود.

ابتدا تصویربرداری در باغی حوالی امامزاده صالح تجریش انجام می‌شد و مدتی است تصویربرداری به مکانی به نام «باغ زاویه» رفته است که بسیاری از قصه‌ها در آن شکل می‌گیرد و باعث تنوع مکان و زمان می‌شود. روایت داستان‌هایی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، تلفیقی از داستان‌های امروزی و آثار برجسته جهان از جمله چخوف است که خود این مساله، بسیار به جذابیت کار می‌افزاید.

این مجموعه به گونه‌ای متفاوت، فضای همیشگی و تکراری تله‌تئاتر‌های ساخته شده طی این سال‌ها را در هم شکسته و فضای استودیویی این‌گونه کارها را این بار در فضایی کاملا متفاوت در یک لوکیشن باورپذیرتر قرار داده است. تصویربرداری این مجموعه نمایشی از اول مرداد در تهران در یک باغ و عمارت آغاز شد و در گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی غلامرضا حامدی‌خواه و علی‌اکبر جناقی آماده می‌شود.

گروه هم‌اکنون مشغول تصویربرداری قسمت سیزدهم این مجموعه تحت عنوان «داستان کوتاهی درباره عشق» هستند و در این قسمت ژیلا سهرابی، الهام کردا و علی دهکردی به ایفای نقش می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها