غضنفری خبر داد:

رشد صادرات محصولات دانش‌بنیان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 22 درصدی صادرات محصولات با فناوری بالا طی سال های 84 تا 89 خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۳۹۷

 مهدی غضنفری امروز در نشست ملی صادرات کالا و خدمات دانش بنیان با حضور معاون فناوری رییس جمهوری گفت: ارزش صادرات کالا با فناوری بالا در فاصله سال های 75 تا 89 با رشد بیش از 265 برابر به 612 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران در میان 80 کشور جهان رتبه 39 صادرات محصولات با فناوری بالا را از آن خود کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد : براساس پیش بینی ها اگر روند رشد صادرات کالا با فناوری بالا تداوم یابد این رقم تا سال 94 به 6/1 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گفته وی،سهم فعلی صادرات محصولات با فناوری بالا از مجموع کل صادرات کشور 7/2 درصد است که این رقم نسبت به جهان 3 صدم درصد است.

غضنفری با استناد به آمارهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است 8 درصد صادرات غیرنفتی به فناوری بالا اختصاص یابد و این میزان تا سند چشم انداز 1404،قرار است به 20 درصد برسد.

وی گفت: این پیش بینی ها بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را برای حمایت بیشتر از محصولات با فناوری بالا گرفته و باید سهم خود را در این حوزه افزایش دهد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود میزان نرخ رشد سالانه سرمایه گذاری محصولات دانش بنیان در کشور را 10 درصد بیان کرد و افزود: وضعیت تولید نیز نشان می دهد از سال 84 تا 89 این نرخ رشد به 20 درصد رسیده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها