رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از دریافت شهریه فرهنگی از ترم تحصیلی آینده خبر داد. علی آهون‌منش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها، با اشاره به انتقاد برخی‌ افراد نسبت به مشکلات فرهنگی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، گفت: تعمیم مشکلات فرهنگی یک دانشگاه به سایر دانشگاه‌های کشور، کار درستی نیست.
کد خبر: ۴۴۴۷۷۶

وی افزود: منتقدان، مشکلات فرهنگی خاص منطقه خود را به سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی تعمیم می‌دهند که این کار از نظر شرعی و اخلاقی درست نیست.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت و لحاظ بودجه فرهنگی برای دانشگاه‌های دولتی، توضیح داد: از این رو از رئیس‌جمهور و وزیر علوم درخواست کرده بودیم که مبلغ ناچیزی به شهریه دانشجویان اضافه شود تا در امور فرهنگی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد که ابتدا اجازه انجام این کار داده شد، اما پس از مدتی دریافت این شهریه قطع و غیرقانونی اعلام شد.

وی با بیان این‌که دریافت شهریه فرهنگی از دانشجویان منوط به شروطی است، افزود: باید حساب ویژه‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها افتتاح شده تا سایر بودجه‌های دانشگاه تفکیک داده شود تا وزارتخانه بتواند در مورد صرف این بودجه در امور فرهنگی حسابرسی داشته باشد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همچنین به لزوم ایجاد معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: باید گزارشات فرهنگی دانشگاه‌ها هر شش ماه یک بار به وزارت علوم ارائه شود.

وی دریافت این میزان شهریه فرهنگی از دانشجویان را بسیار کم دانست و اظهار امیدواری کرد، با این میزان بودجه بتوانیم به مسائل انتقادی در امور فرهنگی دانشگاه‌های غیرانتفاعی رسیدگی کنیم.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشکل خاصی در مسائل فرهنگی ندارند، گفت: حتی برخی از موسسات درخصوص مسائل عفاف و حجاب نیز موفق به دریافت لوح تقدیر شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها