کوثری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تاکید کرد:

بهره‌برداری ایران از پهباد آمریکایی

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از سوی ایران، گفت: ایران قطعا از این هواپیما بهره برداری خواهد کرد.وی با اشاره به مساله تجاوز و تعرض آمریکا به حریم هوایی ایران خاطرنشان کرد: قطعا دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه واکنش لازم را نشان خواهند داد.
کد خبر: ۴۴۴۳۳۹

اسماعیل کوثری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با عنوان RQ-170 سنتینل در حال جاسوسی از ایران بود، افزود: این هواپیما که بصورت پنهانی وارد حریم ایران شد، با هوشیاری نیروی های مسلح در اختیار گرفته شد.

"دشمنان هرگز نمی توانند به نحوه گرفتن این هواپیما پی ببرند."

وی تاکید کرد: انشاله این هواپیما مورد بهره برداری کافی قرار خواهد گرفت و از آن بطور کامل استفاده می شود.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مساله تجاوز و تعرض آمریکا به حریم هوایی ایران خاطرنشان کرد: قطعا دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه واکنش نشان داده و اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

کوثری اضافه کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از هر طریقی تلاش دارند تا از جمهوری اسلامی ایران جاسوسی کنند اما همواره با هوشیاری نیروهای امنیتی و مسلح مقتدر مواجه شدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به آمریکا و کشورهای دنباله رو این کشور گفت: امروز دیگر مثل گذشته نیست که به هر کشوری تجاوز شود و سازمانها بین المللی ساکت بنشینند.

هواپیمای RQ-170  سنتینل یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رادار گریز است که از سوی شرکت تسلیحاتی مارتین لاکهید آمریکا ساخته شده است.

روز یکشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) رسانه ها از «سرنگونی» و در اختیار گرفتن این هواپیما توسط ایران خبر دادند که در حال گشت زنی و جاسوسی در حریم هوایی شرق کشور بود.

پیشتر مقام های آمریکایی از گم شدن این هواپیما خبر داده بودند اما این که هواپیما به دست نیروهای ایرانی افتاده باشد را تائید نکرده بودند.

این دو مقام همچنین تائید کردند که هواپیمای شناسایی قادر به جمع آوری اطلاعات از داخل ایران با پرواز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بوده است.

خبر ساخت آن در سال ۲۰۰۹ به رسانه های فعال در حوزه امور نظامی درز کرد و در سال ۲۰۱۰ نیروی هوایی آمریکا وجود این نوع هواپیما را تایید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها