معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

ارزان‌ترین و گران‌ترین قبض برق خانگی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به بررسی آخرین قبض‌های برق صادرشده در کشور گفت: کم‌مصرف‌ترین مشترک بخش خانگی، قبضی به ارزش 20 هزار ریال و پرمصرف‌ترین مشترک قبضی به ارزش 3 میلیون ریال دریافت کرده است.
کد خبر: ۴۳۴۲۵۰

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، محمد بهزاد آمار مشترکان برق کشور را در زمان حاضر 26 میلیون مشترک اعلام کرد و افزود: شمار انشعاب‌های برق مشترکان در مقایسه با تابستان گذشته 5‌/‌1 میلیون فقره افزایش یافته است.بهزاد گفت: گرچه اوج مصرف برق تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته 3 درصد افزایش یافت، اما مجموع مصرف برق کشور از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این‌که سالانه حدود 200 میلیون فقره قبض آب و برق در کشور صادر می‌شود، اظهار کرد: ماموران قرائت کنتور و صادرکنندگان قبض برق، کار خود را با دقت و حساسیت بالایی انجام می‌دهند اما با توجه به حجم گسترده کار، در صورتی که احتمالا اشتباهی صورت گیرد، شرکت‌های زیرمجموعه آماده رفع اشکال هستند.

وی پیک مصرف تابستان امسال را 42 هزار و 248 مگاوات اعلام کرد و افزود: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد پیک مصرف برق تابستان امسال به 45 هزار و 100 مگاوات برسد و بر این اساس، به شرکت توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه تکلیف شده بود از این میزان 2600 مگاوات را مدیریت کنند.

بهزاد اظهار کرد: با تمهیداتی که از طریق وزارتخانه‌های نیرو و نفت پیش‌بینی شده، بخش عمده‌ای از ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه‌های کشور تکمیل شده است و هم‌اکنون این مخازن دارای 95 درصد ذخیره سوخت مازوت و بیش از90 درصد ذخیره سوخت گازوئیل هستند.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با ادامه همکاری‌های 2 وزارتخانه، در آینده نزدیک صددرصد ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه‌های کشور تکمیل شود.بهزاد گفت: هم‌اکنون ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه‌های کشور بیش از 5 میلیارد لیتر است که 700 میلیون لیتر (700 هزار مترمکعب) آن در یک سال اخیر احداث شده است. وی تصریح کرد: تمهیدات لازم نیز برای تامین انرژی برق کشور در زمستان پیش‌بینی شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها