پرسنل بیمارستان‌ها ، زندانبان‌ها و کارمندان بانک ها نیز اواخر هفته جاری به اعتصاب کنندگان خواهند پیوست.
کد خبر: ۴۳۳۸۶۳

  یونان روز سه شنبه نیز با موج تازه ای از اعتصاب ها رو به رو بود رویدادی که خود می تواند مقدمه ای بر اعتصاب سراسری 19 اکتبر (27 مهر ماه) تلقی شود.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، کارمندان دولتی اداره ها و شهرداری ها و معلم ها امروز در حالی دست از کار کشیدند و ورودی های محل کار خود را مسدود کردند که دولت این کشور مذاکرات خود را با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بر سر کاهش هزینه ها و دریافت وام جدید به پایان رسانده است.

امروز کارگران یکی از پالایشگاه های مهم نیزبه نشانه اعتراض به اعتصاب کنندگان پیوستند و این گونه هم آوایی خود را با دیگر معترضان اعلام کردند.

کارمندان و کارگران بیمارستان ها و زندان بان ها هم در اواخر هفته جاری به اعتصاب کنندگان خواهند پیوست و ماموران مالیات و کارمندان بانک هم تصمیم دارند هفته دیگر دست ازکاربکشند.این در حالی است که وکلا هم تهدید کرده اند به جمع معترضان خواهند پیوست.

بر اساس  این گزارش، کارمندان و کارگران بخش دولتی سرا پا خشم هستند چرا که حقوقشان کم شده است و علاوه بر این دولت تصمیم دارد در سال جاری دست کم 30 هزار نفر از کارکنانش را به طور موقت به مرخصی بفرستد.
همه این کارها برای آن است تا دولت بتواند کسری بودجه ای را که خود پنج برابر حد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است، مهار کند.

از سوی دیگر وکلا، پزشکان و کارکنان داروخانه ها، تاکسی داران و سایر مشاغل و حرف نیز به جمع معترضان پیوستند چرا که آن ها هم شاهد کاهش تصدی گری دولت برای بهبود رقابت در اقتصاد بحران زده کشور هستند.

به گزارش ایرنا، در این میان کارگران و رفتگران شهرداری هم بیکار ننشسته اند و ازهفته گذشته در اعتصاب بسر می برند اقدامی که پایتخت یونان را در انباشتی از زباله مدفون کرده است.

کاهش هزینه ها ازسوی دولت و اصلاحات و برنامه سختگیرانه ریاضت اقتصادی خود به حکم اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا انجام می گیرد، به عبارتی همان ها که در سال 2010 با پرداخت وام 110 میلیارد یورویی به کمک آتن آمدند.

'اوانجلوس ونیزلوس' وزیر دارایی یونان روز گذشته گفته بود که مذاکراتش با این سه وام دهنده به پایان رسانده است و قرار است آن ها تا 24 اکتبر (2 آبان) گزارش خود را در مورد این که آیا آتن می تواند بخش هشت میلیارد دلاری بسته وام کمکی خود را دریافت کند یا نه، ارائه کنند.

یونان اگر این بخش از وام را نگیرد تا ماه نوامبر هیچ پولی در بساط نخواهد داشت تا با آن دستمزدها و حقوق بازنشستگی را پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها