معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد:

قیمت‌گذاری نان با رتبه‌بندی نانوایی‌ها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال 90 همه واحدهای نانوایی رتبه‌بندی می‌شود و قیمت‌گذاری نان براساس رتبه نانوایی‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۹۷۵۵

حمید علیخانی در گفتگو با  فارس، اظهار داشت: در سال 90 همه واحدهای نانوایی رتبه‌بندی می‌شود چرا که ما بیش از این تجربه رتبه‌بندی کارخانجات آرد را داشته‌ایم و معتقدیم برای ارتقاء کیفیت نان باید درجه‌بندی و رتبه‌بندی بین واحدهای نانوایی نیز صورت گیرد.

وی افزود: باید بین واحد نانوایی که تولید با کیفیت نان دارد با واحدی که توجه به کیفیت ندارد تفاوت وجود داشته باشد. لذا همین تفاوت‌ها است که باعث می‌شود قیمت‌ها نیز تغییر کند.

معاون وزیر بازرگانی گفت: من هم شنیده‌ام که برخی واحدهای نانوایی تعطیل شده است اما مستندات آن را ندیده‌ام اما دولت سه راه پیش‌بینی کرده است تا واحدهایی که پس از هدفمند کردن یارانه‌ها تولید آنها مرقوم به صرفه نیست، مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: اولین راه‌حل این است که واحدهای تعطیل شده با تسهیلات 7 درصدی مجتمع نان بزنند. دومین حمایت این است که بدون اینکه از این واحدها عوارض تغییر شغل دریافت شود شغل خود را تغییر دهد و سومین راه‌حل و حمایت دولت این است که اگر واحدهای نانوایی قادر به تولید نان با شرایط جدید و کیفیت خوب نیستند فروشگاه‌های نان بزنند و توزیع کننده نان شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: ما در نظر داریم که در مناطق 22 گانه تهران 22 فروشگاه الگو ایجاد کنیم تا بقیه نانوایی‌ها بدانند که نانوایی مورد نظر مردم باید چه ویژگی‌ داشته باشد و از آن الگو‌برداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها