مطبخ

میگو پلو

کد خبر: ۴۰۸۱۰۳

طرز تهیه: روغن را در ظرفی بریزید و پیازی را که خرد کرده‌اید داخل آن کمی سرخ کنید. سپس میگوها را که پاک کرده‌اید، داخل پیاز سرخ شده بریزید و سیرها را هم در آن رنده کنید. نمک و فلفل آن را هم اضافه کنید و بگذارید تا کمی تفت بخورد. ظرف دیگری را پر از آب کنید و روی شعله گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. سپس برنج را که قبلاً خیس کرده‌اید، درون آب ریخته و بعد از پختن در آبکش بریزید. حالا مقداری روغن ته ظرف بریزید و وقتی کمی داغ شد، مقداری برنج آبکش شده، یک لایه پیاز و میگو و مقداری سبزی که از قبل پاک و خرد کرده‌اید روی آن بریزید. برنج‌ها را به همین صورت درون ظرف بریزید تا مایه و سبزی تمام شود. بعد برنج را دم کنید. وقتی برنج دم کشید، در ظرف را بردارید و کره را روی آن بریزید. حدود 45 دقیقه بعد غذا آماده می‌شود.

خوراک گوشت

مواد لازم برای 6 نفر: گوشت گوساله چرخ کرده: 500 گرم، پیاز متوسط: 2 عدد، فلفل دلمه‌ای: 2 عدد،‌ پنیر پیتزا: یک پیمانه،‌ رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری،‌ نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم.

طرز تهیه: پیازها را خرد کرده و در روغن که کمی داغ شده است سرخ کنید. وقتی که پیاز طلایی شد، گوشت را هم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را هم به گوشت سرخ شده اضافه کنید. حالا فلفل دلمه‌ای را هم خرد کنید و همراه نمک و فلفل به مواد اضافه نمایید. باید شعله گاز را کم کنید تا غذا آرام آرام بپزد. در این مرحله، پنیر پیتزا را رنده و به غذا اضافه کنید. حالا آرام غذا را هم بزنید تا پنیر با مواد دیگر مخلوط شود. بعد از حدود 10 دقیقه غذا آماده است.

سالاد میوه

مواد لازم: انگور قرمز،‌ هندوانه،‌ خربزه،‌ طالبی،‌ موز،‌ سیب،‌ گلابی و‌ کیوی.

طرز تهیه: هندوانه، خربزه و طالبی را پوست بکنید و با قاشق مخصوص به شکل گردو درآورید. موز و کیوی را نیز پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. انگور را هم دانه‌دانه کنید. سپس سیب و گلابی را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. در آخرین مرحله این میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و در ظرفی بریزید. سپس ظرف را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد آن را میل نمایید.

 

سالاد مرغ

مواد لازم: سینه مرغ: یک عدد، قارچ: نیم کیلو، پیاز سرخ شده: 3 قاشق غذاخوری، سس مایونز، روغن زیتون، چیپس خلالی، نمک و زردچوبه: به مقدار لازم.

طرز تهیه: برای تهیه این سالاد ابتدا باید مرغ را بپزید و آن را ریش ریش کنید. سپس پیاز سرخ شده را به مرغ‌‌ها اضافه و با کمی روغن زیتون مخلوط کنید. حالا این مواد را کمی تفت دهید تا مرغ با پیاز مخلوط شود. البته حواستان باشد در این مرحله مرغ نباید زیاد سرخ شود و فقط درحدی که طعم مواد با هم مخلوط شود کافی است. کمی هم نمک و زردچوبه به این مخلوط اضافه کنید و آن‌ را کنار بگذارید.

حالا نوبت به قارچ‌ها می‌رسد. باید آنها را در حرارت زیاد بپزید. البته اگر می‌خواهید رنگ قارچ تغییر نکند و سیاه نشود، می‌توانید از مقداری آبلیمو استفاده کنید. بگذارید قارچ‌ها بپزد تا کاملا خشک شود. سپس قارچ‌هایی که خشک شده و آب ندارد را کمی تفت دهید. در این مرحله باید مرغ و قارچ را با هم مخلوط و به اندازه دلخواه به آن سس مایونز و چیپس خلالی اضافه کنید. این مواد را خوب هم بزنید و مخلوط کنید تا سالاد آماده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها