حاتمی، فکر نمی‌کنم اما اگر درست باشد:

تخم‌مرغ6000تومانی گران‌فروشی است

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان تهران درباره‌ قیمت‌های تخم‌مرغ و شکر تصریح کرد که عرضه‌ تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای شش هزار تومان و شکر با قیمت کیلویی هزار و 500 تومان گران‌فروشی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۴۷۴

به گزارش ایسنا، در حالی که طبق شواهد و همچنین تایید مدیرعامل اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار هم‌اکنون تخم‌مرغ در سطح شهر با قیمت شانه‌ای شش هزار تومان به دست مردم می‌رسد اما هدایت حاتمی ،معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان تهران این قیمت را گران‌فروشی اعلام و عنوان می‌کند: فکر نمی‌کنم قیمت هر شانه تخم بیشتر از قیمت دو و خورده‌ای کیلو باشد که آن نیز گران‌تر از پنج هزار و 200 تومان نمی‌شود!.

طبق گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار هر شانه تخم‌مرغ با اعمال سود 10 درصد شبکه توزیع باید نهایتا چهار هزار و 800 تومان به دست مصرف‌کننده برسد، درصورتی که در بازار مصرف هر شانه حدود شش هزار تومان عرضه می‌شود.

هدایت حاتمی، معاون سازمان بازرگانی گفت: در شرایط فعلی اخباری که به گوش می‌رسد دقیق نیست. در حال حاضر مشکل قبلی تخم‌مرغ حل شده است و تولیدات داخلی ما دارد وارد چرخه بازار می‌شود. بخش خیلی کمی هم از محل واردات ما نیاز خود را تامین می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون در میادین میوه و تره‌بار، تخم‌مرغ با قیمت کیلویی دو هزار و 100 و دو هزار و 150 تومان در حال عرضه است و به حد وفور هم وجود دارد و مشکلی در این مورد نداریم.

حاتمی در مورد قیمت تخم‌مرغ در سطح شهر نیز اظهار کرد: در سطح شهر هم با یک اختلاف 100 یا 150 تومانی بیشتر از قیمت عرضه شدن در میادین میوه‌وتره‌بار تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده و غیربسته‌بندی شده توزیع می‌شوند.

وی در مورد قیمت هر شانه تخم‌مرغ در سطح شهر نیز هرچند قیمت مصوبی برای آن اعلام نکرد، اما یادآور شد: هر شانه تخم‌مرغ بیش از دو کیلو و خورده‌ای است.

تخم‌مرغ 6000 تومانی گران‌فروشی است

با این حساب و کتاب حاتمی قیمت هر شانه تخم‌مرغ را اگر به میزان قیمت دو و نیم کیلو تخم‌مرغ محاسبه کنیم، این قیمت دو و نیم برابر دو هزار و 100 تومان یعنی پنج هزار و 300 تومان می‌شود که حاتمی در مورد این محاسبه گفت: برای یک شانه تخم‌مرغ فکر نمی‌کنم قیمت آن بیش از این حد باشد. اگر اخباری را شهروندان دارند، به 124 اطلاع دهند، بعد از نیم‌ساعت مراجعه می‌کنیم.

وی در ادامه با تایید این‌که فروش تخم‌مرغ با شانه‌ای شش هزار تومان گران‌فروشی محسوب می‌شود، افزود: عرضه تخم‌مرغ با قیمت شش هزار تومانی برای یک شانه تخم‌مرغ قطعا تخلف است. ما اگر جایی تخلف ببینیم، برخورد می‌کنیم.

وی در مورد حداکثر قیمتی که تخم‌مرغ می‌تواند با آن قیمت در سطح شهر عرضه شود نیز عنوان کرد: از آنجایی که در داخل کشور، یک اتفاق خوب به‌نام آزاد‌سازی اقتصادی تا حدودی اتفاق افتاده است، اگر قیمتی 50 تومان بالا، پایین باشد دولت خیلی نمی‌خواهد دخالت کند. اما در مجموع تخم‌مرغ به وفور وجود دارد و بعید می‌دانم این قیمت‌هایی را که اشاره کردید، باشد. هرچه که می‌خواهند می‌توانیم تامین کنیم و با قیمت ارزان به‌دست مردم برسد!.

قیمت شکر هم مشکلی ندارد!

معاون سازمان بازرگانی استان تهران در ادامه در مورد قیمت شکر که در بسته‌های 900 گرمی حتی تا قیمت هزار و 500 تومان هم به دست مردم می‌رسد، بیان کرد: در شکر هم ما مشکلی نداریم. هنوز ذخائر سال گذشته شکر مانده است اما قطعا خبر دارید شکر در بازارهای بین‌المللی یک تغییر قیمتی داشته و شاید تغییر قیمت آن به آن دلیل باشد. با وجود این، در مجموع ما مشکلی در این زمینه نداریم!.

وی با تاکید بر این‌که اکنون کمبود شکر وجود ندارد، تصریح کرد: ما شکر داریم و هرکسی که می‌خواهد بیاید به او می‌فروشیم. ذخایر استراتژیک سال گذشته مانده و قیمت آن قیمت بازار است و قیمت مصوب نداریم.

حاتمی متذکر شد: ما داریم از قیمت‌های مصوب و این موارد حتی‌المقدور دور می‌شویم. چون عرضه‌ و تقاضا به‌خوبی خود را کنترل می‌کند. استراتژی دولت هم این است که تا حد امکان ورود نکند، مگر این‌که جایی مشکلی از نظر اطلاعات بازار یا شبکه‌های کالارسانی به مردم باشد. خیلی بنای این را نداریم که دخالت کنیم.

وی در پایان متذکر شد: قطعا عرضه شکر با قیمت کیلویی هزار و 500 تومان گران‌فروشی است و باید ارزان‌تر از این قیمت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها