ارز مسافرتی نداریم؛ سوال نکنید!

گرچه نرخ دلار آزاد در بازار روز به کاهش است اما هنوز صرافی‌ها اطلاعیه‌هایی مبنی بر اینکه ارز نداریم را بر روی شیشه در صرافی خود نصب کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۶۰۳۸

به گزارش مهر، درمیدان فردوسی که مرکز ارز و سکه فروشان تهران است بازار ارز حاکی از شرایط غیر معمول در این مرکز است، به طوری که مسافران عازم خارج از کشور اسیر شده اند.

ارز مسافرتی نداریم!

برخی از صرافی ها نیز هیچ قیمتی برای دلار در تابلوهای خود درج نکرده اند، برخی نیز دلار را با قیمتی متفاوت از آنچه بر روی تابلوهای خود درج کرده اند، می فروشند، برخی از آنها هم عنوان می کنند که ارز مسافرتی نداریم، برخی دیگر هم با نصب اطلاعیه اعلام کرده اند که ارز مسافرتی نداریم، سوال نکنید!.

این شرایط در حالی در صرافی ها موج می زند که بازار کار دلالان و سفته بازان بازار ارز داغ است، آنها در گوشه و کنار  بازار ارز به دنبال مشتری هستند و عنوان می کنند که به هر میزان که ارز آزاد بخواهید داریم.

براساس این گزارش صرافان قیمت هر دلار به نرخ آزاد را امروز 1170 تومان و هر یورو را 1680 تومان اعلام کردند.

چند روزی است که قیمت دلار و یورو در کشور دو نرخی شده است و هر چند تلاش می شود تا با عرضه از طریق شعب بانک ها و صرافی ها این قیمت ها به یکدیگر نزدیک شود اما همچنان فاصله قیمت در نرخ های دولتی و آزاد وجود دارد.

در چنین شرایطی مسافرانی که با مدارک سفر می توانند حداکثر دو هزار دلار یا یورو با قیمت دولتی ارز خریداری کنند ، اسیر دست صرافی ها و واسطه ها شده اند و به ناچار کسانی که تاریخ پروازشان نزدیک است باید ارز را خریداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها