نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در آینده نزدیک به قطب فولاد کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۴۰۴۷۵۸

به گزارش مهر، غلامرضا کرمی اظهار داشت: با توجه به بهره برداری هایی که از معادن صورت می گیرد استان کرمان در آینده نزدیک با دارا بودن چندین پروژه فولاد به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت: هم اکنون چند پروژه فولاد در شهرهای زرند، سیرجان، بردسیر، بافت و در آینده نزدیک نیز در کرمان خواهیم داشت. در نیمه شعبان نیز پروژه فولاد 1.5 میلیون تنی کرمان با سرمایه گذاری شرکت کلدینگ خاورمیانه و همکاری بانک پاسارگاد کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان کرمان در گذشته بیشتر خام فروشی می کرد و امروز به سمت فرآوری محصولات تولیدی در معادن خود نظیر فولاد و دیگر صنایع معدنی پیش می رود.

کرمی از رشد استان در بخش صنعت مس نیز اظهار رضایت کرد و بیان داشت: کرمان در حوزه مس نیز جزو اولین هاست و با توجه به اینکه به تازگی معدنی در بخش راین نیز در حوزه مس کشف شده، حدود یک ماه است حفاری در این بخش آغاز شده که نوید روزهای خوب برای صنعت مس است.

وی از کشف یک معدن مس در راور خبر داد و گفت: سرمایه گذاران این معدن به روش لیچینگ کارخانه ای در کوهجر راور زده اند و مدیریت صنایع مس ایران نیز قول تامین کیفی این محصول را داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از روند کار در حوزه معادن استان  کرمان اظهار امیدواری کرد: این فضای خوب  کسب و کار همچنان پا برجا باشد.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه فاضلاب کرمان بیان داشت: این پروژه تا سال گذشته هر سال یک میلیارد تومان بودجه داشت اما در سال گذشته با صحبتهایی که در مجمع نمایندگان شد و با توجه به ضرورت اجرای طرح، بودجه آن بیش از سه میلیارد تومان شد که از نظر نمایندگان بودجه خوبی بود.

وی افزود: در بحث آبهای زیرمینی که به تازگی به بحرانی در کرمان تبدیل شده است، هفت رشته قنوات به طول 13 کیلومتر در زیر شهر حفاری شده تا آب با پمپاژ به بیرون از فضاهای یاد شده هدایت شود. در حال حاضر 100 لیتر در ثانیه آب زیر سطحی به خارج شهر هدایت می شود که مسئولان در حال مذاکره برای مزایده این آب در مصارف کشاورزی در محدوده شمال شرق کرمان هستند.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسئله خروج آب های زیر زمینی، امسال بودجه ای معادل 10میلیارد تومان برای بحث فاضلاب پیش بینی شده است که برای توسعه طرح فاضلاب جهش خوبی محسوب می شود. جاده دو بانده راور نیز در حال احداث است و باند دوم به طرف کرمان در حال آماده شدن است که می تواند نقش زیادی در کاهش تصادفات داشه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در راور نیز به زودی شاهد احداث کارخانه کک سازی خواهیم بود که از 29 اردیبهشت توسط گل گهر سیرجان مراحل کار آماده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها