معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: ساخت حدود هفت هزارو 500 کیلومتر خط آهن با اعتبار حدود 210 هزار میلیارد ریال در کشور در دست اجراست.
کد خبر: ۴۰۳۳۰۶

احمد صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در بیرجند افزود: احداث این خطوط ریلی نقش مهمی در جا به جایی بار و مسافر و کاهش سوانح در حمل ونقل جاده ای خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حدود هشت هزارو 500 میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 90 برای بخش حمل و نقل و احداث خطوط ریلی لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: امسال بیش از 500 کیلومتر از خطوط ریلی در کشور به بهره برداری می رسد که متوسط پیشرفت آن 70 درصد است.

صادقی با بیان اینکه وزارت راه وترابری تلاش می کند طبق برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد از آمار تصادفات جاده ای را کم کند، افزود: یکی از راههای کاهش سوانح جاده ای ایجاد ظرفیتهای جدید با احداث آزادراه، بزرگراه و راههای اصلی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: اکنون حدود دوهزارو 300 کیلومتر آزادراه، پنج هزار کیلومتر بزرگراه و حدود 9 هزار کیلومتر راه اصلی درقالب احداث و بهسازی در کشور در دست اجراست.

صادقی افزود: امسال در بخش ساخت راه ها حدود دو هزارو 100 میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش بینی شده و چهار هزار میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت برای احداث آزادراهها لحاظ شده است.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه اخذ اعتبار از سایر منابع همچون شرکت های دولتی در دست پیگیری است افزود: پیش بینی می شود 1000 میلیارد تومان نیز از سهام شرکت های دولتی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها