بوش از مدتی پیش از شکنجه زندانیان در عراق خبر داشت

جام جم آنلاین: به گزارش سی ان ان رئیس جمهوری امریکا از مدتی پیش از رسوایی شکنجه مردم عراق توسط نظامیان امریکایی خبر داشت.
کد خبر: ۴۰۱۵۱

اما معلوم نیست چرا تا قبل از افشای آنها توسط تلویزیون ها و روزنامه ها اقدامی برای مجازات شکنجه گران نکرده بود.
ارتش امریکا اعلام کرد 6 نظامی امریکا چندی پیش به بدرفتاری با زندانیان زندان ابوغریب متهم شده اند.
به گزارش سی ان ان ژنرال مارک کیمیت این هفته گفت در ماه ژانویه پس از این که یک سرباز امریکایی به مقامات بالاتر خبر داد، تحقیق در این مورد آغاز شد.
به گفته آگاهان بعید به نظر می رسد که نظامیان امریکایی بدون اطلاع فرماندهان و روسای خود دست به چنین اقدامات نفرت انگیزی زده باشند.
سرهنگ باب استوارت کارشناس ارتش انگلیس گفت این عکس ها باعث خشم جهان عرب و بدتر شدن اوضاع خواهد شد.
استوارت فرمانده سابق ناتو در بوسنی به «آی تی ان» گفت: این عکس ها بهترین وسیله جذب افراد به وسیله القاعده و سایر سازمانهایی است که می خواهند علیه نظامیان امریکایی و انگلیسی و متحدان آنها در عراق بجنگند.
اسکات مک کله لان سخنگوی کاخ سفید ضمن تقبیح اعمال شکنجه گران امریکایی گفت بوش از مدتی پیش از این عکسها خبر داشت اما وی حاضر به دادن توضیح بیشتر نشد.
وی در مورد این که نظرش در مورد واکنش جهانی در مورد این عکس ها چیست ، ادعا کرد این افراد نماینده تمام ارتش امریکا نیستند و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
اما وی نگفت اگر این طور است و این اعمال اگر از نظر بوش زشت و شرم آور بوده چرا وی قبل از افشای آنها توسط روزنامه ها دستور اقدام در مورد مجازات عاملان آن را صادر نکرده بود.

علت انتشار عکسهای شکنجه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها