استاندار کردستان خبر داد؛

اجرایی شدن بیش از 90 درصد مصوبات استانی

استاندار کردستان در آستانه دور سوم از سفرهای استانی هیات وزیران به این استان میزان پیشرفت در اجرای مصوبات دو دور گذشته، میزان ایجاد اشتغال در استان، مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان و همچنین مهم‌ترین برنامه‌های دولت در دور سوم سفر استانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۶۵۱۸

علیرضا شهبازی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: همانگونه که مستحضرید بار دیگر این توفیق و سعادت نصیب مردم دلیر کردستانی پاک نهاد گردید که رئیس جمهور محبوب و هیات همراه میهمان دلهای پاک وپر از مهربانی مردم خوب کردستان باشند ؛ این حضور را به همه عزیزان تبریک می‌گویم.

استاندار کردستان در زمینه میزان پیشرفت در اجرای مصوبات دو دور سفر استانی دولت به این استان اظهار کرد: از مجموع مصوبات دور اول سفر استانی دولت، 98 درصد انجام شده و میزان پیشرفت در اجرای مصوبات سفر دوم 85 درصد بوده است.

وی در زمینه اهم پروژه‌های مهم در استان کردستان گفت: پروژه‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف در کردستان در حال اجراست که می‌توان به احداث چندین سد،راه آهن غرب،تهران همدان سنندج،چهار بانده کردن جاده‌های همدان – سنندج – میاندو آب، سنندج – کرمانشاه و طرحهای فراوان در سطح استان اشاره کرد.

مزیت‌های نسبی سرمایه‌گذاری در استان کردستان

استاندار کردستان با اشاره به اهم مزیت‌ها و استعدادهای موجود در استان در زمینه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: برخورداری از موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیر جاده شمال _ جنوب و امکان ارتباط بندر امام و خرمشهر در جنوب و مرز بازرگان و جلفا در شمال غرب کشور، داشتن مرز مشترک 230 کیلومتری با کشور عراق و وجود سه بازارچه فعال مرزی جهت صادرات و واردات کالا و جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر در شمال عراق، موقعیت استراتژیک استان و اعطای تسهیلات ریالی با 30 تا 50 درصد بخشودگی بهره بانکی از مزیت‌های مهم استان کردستان است.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزی با 3 درصد نرخ بهره از محل صندوق ذخیره ارزی، معافیت مالیاتی ده ساله از زمان بهره برداری واحد تولیدی، برخورداری از منابع طبیعی، اقلیم مستعد و خاک حاصلخیز کشاورزی،برخورداری از ذخایر معدنی غنی و متنوع، برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی، عبور شبکه انتقال گاز اتیلن از استان و ایجاد واحدهای مرتبط، وجود خیل عظیم نیروی انسانی کارآمد، فعال و آموزش دیده با قیمت‌های بسیار رقابتی، وجود ستاد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در استانداری، توجه خاص مسوولان استان به امر سرمایه‌گذاری و تسهیل در روند اجرای طرح نیز از دیگر استعدادها و مزیت‌های استان در زمینه سرمایه‌گذاری است.

ایجاد 50 هزار شغل در استان

علیرضا شهبازی در زمینه میزان اشتغال ایجاد شده در استان افزود: سال گذشته کردستان متعهد به ایجاد 25 هزار فرصت شغلی شده بود که علاوه بر ایجاد این میزان شغل، نزدیک به بیش از 2 هزار فرصت شغلی افزون بر میزان تعهد شده اولیه در کردستان شغل ایجاد شده است.

استاندار کردستان با اشاره به این که در بحث ایجاد اشتغال، مشکلات باید حل شود گفت: ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان تاکید اصلی مسوولان ارشد نظام است و باید به آن عمل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توزیع شهرستانی ایجاد 55 هزار شغل در زمینه معدن،کشاورزی و صنعتی و صنایع دستی و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس تعهد دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری در شهرستان سنندج 15 هزار و 200 شغل، سقز شش هزار و 500 شغل، بانه چهار هزار و 150 شغل و بیجار نیز چهار هزار و 130 شغل ایحاد خواهد شد.

به گفته وی در سال جاری در شهرستان‌های دهگلان دو هزار و 800 شغل، سروآباد یک هزار و 500 شغل، قروه چهار هزار و 900 شغل، کامیاران چهار هزار و مریوان نیز چهار هزار و 300 شغل نیز ایجاد خواهد شد.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انتظار می‌رود که بانک‌ها با تسهیل روند پرداحت تسهیلات و تسریع در جذب تسهیلات، همسو با دولت در استان تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بیشتر کنند.

شهبازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدوین سند اشتغال و توسعه استان کردستان اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر این امر محقق شود.

اهم برنامه‌ها و پروژه‌های دور سوم سفر استانی

استاندار کردستان در مورد اهم برنامه‌ها و پروژه‌های دور سوم سفر استانی گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها ی سفر سوم؛ بر نامه افتتاح سد سنگ سیاه ؛سامانه انتقال آب سد آزاد به دشت‌های دهگلان،افتتاح تصفیه خانه‌های سنندج و سقز،گلنگ زنی پتروشیمی رجال در دیواندره و فولاد سریش آباد و فولاد کامیاران است که با بهره برداری از این طرح‌ها گام بلندی در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان برداشته می‌شود.

شهبازی گفت: تشویق وکمک به سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان، کمک به توسعه بخش کشاورزی و معدن و همچنین تکمیل حلقه‌های توسعه و پیشرفت استان و بهبود وضع معیشتی مردم از مهم‌ترین اهداف سفر سوم دولت به استان است که امیدوارم با برنامه و پیشنهاداتی که در جلسه دولت مطرح و تصویب می‌شود این امر محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها