همتی خبر داد:

تصویب شیوه نامه راهنمای برنامه درسی پیش دبستانی

معاون کتاب و دفتر انتشارات کمک آموزشی رشد گفت: شیوه نامه راهنمای برنامه درسی برای ناشران و مولفان کتاب های درسی دوره پیش دبستانی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و اجرایی شد.
کد خبر: ۳۹۱۰۱۸

به گزارش ایرنا ، محبت الله همتی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتاب های کمک آموزشی رشد دوره آموزش پیش دبستانی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: براساس این مصوبه، ناشران و تولیدکنندگان محتوای کتاب های درسی نباید در چارچوب رشته های درسی برای این گروه سنی تولید محتوا داشته باشند بلکه باید متناسب با سن و احساسات این گروه سنی به چاپ و نشر کتاب های کمک آموزشی بپردازند.

وی اظهارداشت: در فرخوان هشتمین جشنواره کتاب های کمک اموزشی پیش دبستانی یک هزارو 14 عنوان کتاب در حوزه های علوم تربیتی، زبان آموزی، تولیدات استانی، فعالیت های علمی و آموزشی، شعر و سرود، قصه و داستان و انس با قرآن به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

همتی گفت: از مجموع این تعداد کتاب ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بالغ بر 450 عنوان کتاب به حوزه های رشته ای محض از جمله آموزش علوم و ریاضی تعلق داشته است. شیوه نامه راهنمای برنامه درسی توسط دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی تولید و تدوین شده و براین اساس ناشران و تولید کنندگان باید به تولید چاپ و نشر کتاب های مناسب برای این گروه سنی هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ناشران و تولیدکنندگان کتاب های کمک اموزشی به دلیل نداشتن یک راهنمای برنامه ریزی مشخص برای خودشان کار می کردند اما با تدوین راهنمای برنامه درسی نظرات و ایده های آموزش و پرورش، تولیدکنندگان محتوا کتابهای درسی، اولیا و مربیان به هم نزدیک می شود تا نیازهای این گروه سنی برطرف شود.

همتی با بیان اینکه کودکان زیادی در گروه سنی پیش دبستانی زیر 5 و 6 سال قرار دارند، گفت: هر روز به گرایش ناشران و تولیدکنندگان به تولید کتاب های آموزش پیش دبستانی رسمی بیشتر می شود در صورتی که ناشران باید از آموزش های رسمی فاصله گرفته و به سمت آموزش های غیر مستقیم هدایت شوند.

معاون کتاب و دفتر انتشارات کمک آموزشی رشد تاکید کرد: راهنمای برنامه درسی پیش دبستانی بر عدم تمرکز تولید محتوا مشخص درسی تکیه دارد و نباید براساس تولید محتوای درسی مشخص تولید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها