ساخت جاده ابر نهایی نشده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به بحث جاده ابر اشاره کرد و گفت: این طرح با آنکه مصوبه سفر دولت بود و طرح ملی است اما هنوز نهایی نشده است.
کد خبر: ۳۸۸۲۶۰

سید حمید سلامتی در گفتگو با مهر در گرگان افزود: در صورت احداث، این جاده در عرصه های جنگلی تحت مدیریت استان سمنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی طرح ها ملی و مصوبه سفر است و در هر صورت باید وارد آن شویم که جاده جنگل ابر یکی از آنهاست و توسط نمایندگان مجلس و اداره کل راه و ترابری در حال پیگیری است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی طرح احداث پارک جنگلی دارد اما به دلیل نداشتن اعتبارات دولتی بعضی از وظایف به شهرداریها محول شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی گلستان، به طرح ساماندهی و خروج دام اشاره کرد و گفت: 588 هزار واحد دامی در جنگل ها و مراتع وجود داشت که تاکنون 300 هزار واحد دامی خارج شده اند.با خروج این تعداد واحد دامی، 250 هزار هکتار از جنگلها از وجود دام آزاد شدند و بقیه در برنامه پنجم توسعه خارج می شوند.
 
سلامتی  اظهار داشت: 23 روستا زیر 50 خانوار محاط عرصه جنگلی با 600 خانوار نیز به حاشیه جنگل فرستاده شدند و سه هزارو 811 هکتار از زمینهای داخل جنگل مردم نیز خریداری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها