مدیر بازار شرکت بورس و اوراق بهادار از ثبت رکورد جدید شاخص کل بورس در روز جاری خبرداد و با اعلام اینکه شاخص کل به مرز 20 هزار و 78 واحد رسیده است، گفت: ارزش بورس تهران در حال حاضر 954 هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۳۸۰۵۹۸

علی صحرایی در گفتگو با مهر از رکوردزنی جدید شاخص بورس در ماه‌های آغازین اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خبرداد و گفت: امروز چهارشنبه شاخص کل بورس از مرز 20 هزار واحد - تا لحظه انتشار خبر - گذشته  که در تاریخ 43 ساله بورس رکورد جدیدی محسوب می شود.

مدیر بازار شرکت بورس و اوراق بهادار افزود: شاخص کل بورس امروز به  20 هزار و 75 واحد رسید که نسبت به دیروز تا این لحظه 161 واحد افزایش یافته است.

دلایل رکوردزنی‌های شاخص بورس

وی در بیان دلایل افزایش شاخص بورس گفت: افزایش حجم معاملات، توجه ویژه سرمایه گذاران به بازار سرمایه به عنوان یک بازار شفاف تر، کارآمد تر، با سرعت ورود و خروج بیشتر، نقدشوندگی بالاتر و ورود با هر میزان سرمایه از دلایل رونق و توسعه بازار سرمایه کشور است.

صحرایی با بیان اینکه عملکرد 9 ماهه شرکتها بیش از پیش بینی های قبلی است و این امر نیز یکی دیگر از دلایل افزایش شاخص بورس است، گفت: شرکتها پروژه ها را محتاطانه پیش بینی کرده بودند.

این مقام مسئول در بازار سرمایه کشور ادامه داد: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ماههای پایانی سال صورت گرفت و همین امر بر دوره هایی که توسط شرکتها پیش بینی شده بود، تاثیری نگذاشت، بنابراین عملکردهای واقعی شرکتها بر خلاف شعارهایی که داده می شود، بیش از پیش بینی ها است.

مدیر بازار شرکت بورس و اوراق بهادار ارزش بورس تهران را در حال حاضر 954 هزار میلیارد ریال اعلام و با بیان اینکه ممکن است که این رکورد جدید بازهم شکسته شود، افزود: البته بورس همواره دارای نوساناتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها