معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در سالجاری 400 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی می شود.
کد خبر: ۳۷۵۲۷۵

به گزارش مهر، عزیزالله مهدیان پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از طرح‌های مسکن شرق گلستان افزود: در سال 89 تعداد 400 هزار واحد پیش بینی شده که 200 هزار واحد آن مربوط به بانک مسکن و 200 هزار واحد دیگر مربوط به سایر بانکها است.

وی اظهار داشت: تاکنون 150 هزار پرونده به بانکهای عامل ارسال شد و متقاضیان در حال عقد قرارداد و ساخت واحدهای مسکونی است.

وی در تشریح برنامه های نوسازی و مقاوم سازی طرح ویژه مسکن روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبق قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود سالانه 200 هزار واحد مسکونی در سطح روستاها نوسازی نماید که خوشبختانه از سال اول برنامه ساخت 200 هزار واحد تحقق پیدا کرده و تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار واحد با بانک های عامل عقد قرارداد کردند.
 
مهدیان بیان داشت: عملیات اجرایی و کار ساخت این واحدهای مسکونی شروع شده است و از این تعداد بالغ بر 760 هزار واحد تمام شده و به بهره برداری رسیدند و مردم در منازلشان ساکن شدند و مابقی هم در دست اجرا است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ارتباط با طرح ویژه مسکن روستایی، روستای محمدآباد گفت: خوشبختانه در همین روستا اکثر واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام نوسازی و مقاوم سازی شده اند و بیش از 100 واحد مسکونی در همین روستا نوسازی شد.
 
وی یادآورشد: واحدهای ساخته شده دارای مشخصات کاملاً فنی و براساس ضوابط نظام فنی مهندسی و با نظارت ناظرین مجرب و متخصص و با کیفیت مناسب و با مصالح مرغوب و با نقشه و نظارت دقیق ساخته شده اند .
 
وی افزود : با توجه به اینکه طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی بصورت مقاوم ساخته می شوند ، می شود ادعا کرد که این گونه ساختمانها در برابر زلزله و حوادث کاملاً مقاوم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها