توصیه های قرائتی بـه صدا و سیما

برای مدیران و برنامه سازان کلاس اخلاق برپا شود

حجت الاسلام قرائتی ، با حضور در نشست شورای مدیران سیما به مسئولان رسانه ملی پیشنهاد داد برای مدیران و برنامه سازان سیما کلاس های اخلاق ترتیب داده شود تا مباحث برگرفته در این جلسات درخروجی برنامه های سیما نمود پیدا کند.
کد خبر: ۳۷۲۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما ، حجت الاسلام قرائتی که به دعوت دکتر دارابی ، معاون سیما دراین جلسه حضوریافته بود با تاکید بر ضرورت حضور افراد اسلام شناس و مردم شناس درکناربرنامه سازان و عوامل تولید برنامه‌ها پیشنهاد کرد 30 تا 40 روحانی خوش فکر و آگاه به مسائل روز درشبکه¬های مختلف سیما حضورمستمر داشته باشند تا برنامه های تولیدی را با معارف قرآنی و روایی تطبیق دهند.

استاد قدیمی ترین برنامه قرآنی تلویزیون همچنین افزود باید قرآن، محوربرنامه سازی ها شود و از قصص قرآن و روایت های مربوط به شان نزول آیات در فیلمنامه ها و سریال های تلویزیونی بهره گرفته شود.

قرائتی درادامه گفت: قرآن درباره مسائل اجتماعی ، روابط خانوادگی و آیین همسرداری نیز نکات آموزنده ای دارد و درموضوعات مختلف اجتماعی می توان بر اساس آیات شریف قرآن کریم با مردم حرف زد.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به تاثیربرنامه های تلویزیونی در فرهنگ شفاهی و گفتاری جامعه گفت در قرآن 60 مثال متفاوت داریم که می تواند دربرنامه های گفتگومحورسیما، روش های گفتگو را برای مردم الگوسازی کند.

حجت الاسلام قرائتی همچنین با اشاره برجایگاه طنز، ایجاد فضایی با نشاط درجامعه را از ضرورت های برنامه سازی در تلویزیون دانست و گفت برنامه سازان سیما باید « خنده های حکیمانه» و «طنزحلال» را در برنامه های سیما تقویت کنند .

وی همچنین با اشاره به برنامه هایی که ازمناظر و جاذبه های طبیعی در شبکه های مختلف پخش می شود گفت : ما به ازای بسیاری ازاین تصاویر ، آیاتی از قرآن وجود دارند که عظمت آفریدگار و خالق هستی را بیان می کنند که تبیین این موضوع می تواند دربالا بردن معارف توحیدی جامعه موثرباشد .

ساخت سلسله برنامه هایی برای معرفی نعمت های شناخته شده و ناشناخته پروردگار از دیگرپیشنهادات این شخصیت قرآن پژوه کشور درنشست  شورای مدیران سیما بود.

قرائتی درپایان این جلسه پیشنهاد داد: دربرنامه ای تحت عنوان «هزار نعمت» ، نعمت های مختلف خداوند  را می توان از دید دانشمندان ، پزشکان و افراد متخصص یادآوری کرد تا ازطریق چنین برنامه هایی درک توحیدی و سطح معرفتی جامعه ارتقاء یابد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها