مادر و کودک

چشاندن غذا به کودکان زیر یک سال ممنوع!

کد خبر: ۳۶۸۹۱۳

دکتر بهرام اجلی با تاکید بر استفاده از شیر مادر یا شیرخشک تا 4 یا 6 ماهگی در نوزادان به ایسنا گفت: استفاده از غذاهای کمکی مخصوص شیرخوار بعد از 6 ماهگی آغاز می‌شود که بهترین غذا برای شروع، فرنی است.

وی افزود: استفاده از حریره بادام، سوپ و آش ساده شامل گوشت قرمز، مرغ، کره پاستوریزه، برنج، هویج، سیب‌زمینی، جعفری و گشنیز نیز به آرامی و به صورت هفتگی به غذاهای شیرخوار افزوده می‌شود.

اجلی همچنین استفاده از داروی تقویتی AD یا مولتی ویتامین(25 قطره در روز) را از ماه اول تولد نوزاد یادآور شد و اظهار کرد: استفاده روزانه 15 قطره آهن نیز از شش ماهگی آغاز می‌شود و تا 2 سالگی ادامه خواهد داشت.

این متخصص اطفال تنها آب میوه‌های مجاز هشت ماهگی شیرخواران را آب هویج و سیب اعلام کرد و افزود: بعد از 8 ماهگی زرده تخم‌مرغ، نان و ماست نیز به رژیم غذایی کودک اضافه می‌شود و در سوپ یا آش آنها نیز می‌توان از عدس و ماش هم استفاده کرد.وی با اشاره به نوع تغذیه کودک بعد از نه ماهگی، گفت: در این مقطع سنی کته با گوشت قرمز یا مرغ، بیسکویت ساده، حبوبات، جوانه گندم، خرما، سیب، موز و گلابی نیز به برنامه غذایی کودک افزوده خواهد شد.

این پزشک متخصص، دادن غذا به کودکان را از یک سالگی به بعد بلامانع دانست و گفت: در برخی موارد تغذیه با شیر مادر مانع از غذا خوردن کودک می‌شود که در چنین مواردی توصیه می‌شود شیر مادر قطع شود، ولی در حالت کلی تغذیه با شیرمادر تا 18 ماهگی الزامی است و بهتر است تا 2 سال هم ادامه پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها