پرسپولیس - استیل آذین؛ جدال قرمزهای دو آتشه

بعد از بردن ذوب‌آهن، امروز انتظار همه پرسپولیسی‌هایی که به ورزشگاه آزادی می‌آیند پیروزی تیمشان بر استیل‌آذینی است که فارغ از شرایط بحرانی‌اش، یکی از حریفان سرسخت پرسپولیس در لیگ به شمار می‌رود. چیزی که قرمزها را برای تماشای دومین پیروزی متوالی تیمشان پس از شهرآورد امیدوار می‌کند، حرف‌های سرمربی‌شان علی دایی است که می‌گوید: «هنوز شرمنده هواداران پرسپولیس هستیم و قصد داریم با پیروزی‌ها در بازی‌های آینده آنها را خوشحال کنیم.»
کد خبر: ۳۶۳۷۹۹

دایی با مثبت ارزیابی کردن شرایط تیمش در آستانه بازی امروز می‌افزاید: «به نظر من بچه‌های ما جایگاه خودشان را فهمیده‌اند و پس از بازی با استقلال نیز خوب کار کردند و امیدواریم که بتوانیم هوادارانمان را راضی کنیم، چرا که ما در چند هفته نتایج بدی گرفتیم. بازیکنانم تمرین‌های خوبی را در این مدت پشت سر گذاشته‌اند و به طور کامل برای بازی با استیل آذین آماده‌اند. امیدواریم که 3 امتیاز این بازی را کسب کنیم. البته من همیشه گفته‌ام که استیل آذین تیم بسیار بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد، بنابراین بازی سختی را مقابل آنها در پیش داریم.»

استیل‌آذین در 3 بازی اخیرش 2 باخت سنگین 5 گله داشته، در 7 بازی اخیرش 5 بازی را واگذار کرده و در 9 بازی قبلی هم تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده است، اما بواقع همین تیم بحران زده، این پتانسیل را دارد که تمام ناکامی‌هایش را یکشبه و با بردن پرسپولیس جبران کند. علتش هم برخورداری از ستاره‌هایی است که دست کم در مقابل پرسپولیس، از انگیزه‌های بالایی برای عرض اندام برخوردارند. مهدی مهدوی‌کیا، مهرزاد معدنچی، علی کریمی و محسن خلیلی که این آخری نقش مهمی در آخرین قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر ایفا کرد، امروز مقابل پرسپولیس و علی دایی سرشار از انگیزه هستند.

پیروز شدن مقابل پرسپولیس، در نیمکت استیل آذین هم موج می‌زند. افشین پیروانی که نزدیک به 10 سال با پیراهن شماره 5 پرسپولیس بازی کرد و زمانی هم سرمربی این تیم بود، احمدرضا عابدزاده، که پرسپولیسی‌ها با آرای خود او را بالاتر از علی دایی، به عنوان محبوب‌ترین بازیکن باشگاه و فوتبال ایران معرفی کردند و دست آخر، رضا شاهرودی که 8 سال مدافع چپ سرخپوشان بود، حالا هر 3 هم قسم شده‌اند که در مصاف با تیمی که سال‌ها در آن بازی کرده‌اند، برنده باشند.

در این میان افشین پیروانی نیز همچون علی دایی بازی امروز را دشوار تلقی می‌کند، اما اعتقاد دارد، بازیکنانش در بازی‌های بزرگ، بهتر عمل می‌کنند: «پرسپولیس تیم قابل احترامی است و بازیکنان خوبی هم دارد و باید خودمان را برای یک 90 دقیقه دشوار و حساس آماده کنیم. اما برخی اوقات بازیکنان ما در دیدارهای سخت خیلی بهتر ظاهر می شوند. به همین خاطر ما هم مانند پرسپولیس در این بازی به دنبال پیروزی و کسب 3 امتیاز هستیم.»

در این بازی حضور علی کریمی مقابل پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چون طی روزهای گذشته به دلیل مصدومیت نتوانسته همپای دیگر هم‌تیمی‌هایش به خوبی تمرین کند.

با این حال دیروز نام کریمی هم در فهرست 18 نفره استیل‌آذین رد شد تا علی دایی مجبور باشد با این ذهنیت که کریمی هم هست، پرسپولیس را برای بازی امروز ارنج کند. حسین کعبی دیگر پرسپولیسی استیل آذین است که امروز به همراه حسن اشجاری، از همراهی تیمشان محروم هستند که این می‌تواند خبر خوشایندی برای پرسپولیسی‌ها باشد.

در دیگر بازی امروز لیگ برتر که دو ساعت پیش از آغاز دیدار استیل آذین ـ پرسپولیس در ساعت 45/15 در تبریز برگزار می‌شود، ذوب‌آهن به مصاف شهرداری می‌رود. تیم تبریزی که با اخراج اکبر میثاقیان، حالا حمید درخشان را بالای سر خود می‌بیند، بواسطه همین شوک، حریفی آسان برای تیم ابراهیم‌زاده نخواهد بود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها