مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی میزان واردات روغن زیتون به کشور را 4 هزار و 200 تن اعلام کرد و گفت: حدود 35 درصد روغن زیتونها در بازار وارداتی است.
کد خبر: ۳۵۹۸۰۴

جهانگیر عرب در گفتگو با مهر با اشاره به تامین 35 درصد روغن زیتون بازار از طریق واردات، گفت: سهم زیادی از نیاز بازار به وسیله تولید داخل تامین می شود و فقط سهم اندکی به واردات اختصاص دارد.

وی افزود: در سالجاری به دلیل سیاست حمایت از تولید در وزارت جهاد کشاورزی واردات روغن در فصل غیر تولید داخل و به میزان نیاز بازار وارد کشور می شود و در حال حاضر هم نیازی به واردات روغن زیتون نیست.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی، سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نیاز بازار را بر اساس تولید داخلی دانست و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از تولید داخلی حمایت کرده و اجازه واردات در زمان برداشت این محصول را نمی دهد اما به طور حتم پس فصل برداشت مجوز واردات، به اندازه نیاز صادر می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با ممنوعیت واردات در این زمان، قیمتها افزایش می یابد؟ گفت:هم اکنون در تمامی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات، روغن زیتون وجود دارد؛ بنابراین نیازی به واردات روغن زیتون نیست و دلیلی هم برای افزایش قیمت وجود ندارد.

عرب در خصوص اجرای طرح طوبی در باغات زیتون اظهار داشت: این طرح هم اکنون هم در قالب طرح توسعه باغات در حال اجراست و هیچ گاه متوقف نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها