در سالروز شهادت امام جمعفر صادق (ع)

پیکر 3 شهید گمنام در بوستان نهج‌البلاغه تشییع شد

همزمان با سالروز شهادت موسس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز از امامزادگان عینعلی زینعلی(ع) تهران تشییع و در بوستان نهج‌البلاغه به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۵۷۴۶۲

به گزارش ایرنا در این مراسم که با شرکت هزاران تن از مردم شهیدپرور تهران، جمعی از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران برگزار شد، پس از اقامه نماز میت در امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)، پیکر پاک سه شهید دوران دفاع مقدس بر دوش مردم عزادار تشییع شد.

تشییع کنندگان با سردادن شعارهای الله اکبر، یا حسین، این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست، این گل پرپر از کجا آمده از سفر کربلا آمده و... با شهدای پاک دوران حماسه و افتخار، وداع و با آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

قالیباف: وجود شهدا در این بوستان تغذیه معنوی برای جوانان است

شهردار تهران طی سخنانی در این آیین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با ذکر خاطراتی از آن دوران اظهار کرد: وجود پربرکت شهدا در این بوستان، تغذیه معنوی برای جوانان ماست.

وی با بیان این‌که همه ما مدیون مادی و معنوی شهدا هستیم، تاکید کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی برگرفته از عاشوراست.

قرائت قرآن مجید، عزاداری و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و اجرای سرود از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

گفتنی است همزمان با سال‌روز شهادت موسس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای 26 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 12 نقطه از استان‌های تهران، اصفهان، ایلام، فارس، گلستان و مازندران تشییع شدند.

این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر 4، قدس 3، بیت المقدس، رمضان، خیبر و تک عملیاتی دشمن در سال 67 هستند که پیکرهای آنان به ترتیب در مناطق عملیاتی پنجوین، عین منصور، شلمچه، جزیره مجنون، هورالعظیم و فاو کشف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها