غرفه ایران در دوازدهمین دوسالانه معماری ونیز با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان و دوستداران هنر ایرانی از سراسر جهان در ایتالیا گشایش یافت. محمود شالویی مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر، از ابراز تعجب بسیاری از هنرشناسان و هنرمندان برجسته دنیا در بازدید از غرفه ایران خبر داد که با یادداشت‌برداری و تصویربرداری معماری بی‌نظیر باغ‌های ایرانی را به تصویر کشیدند.
کد خبر: ۳۵۰۵۰۸

به گفته او بسیاری از منتقدان بزرگ هنر معماری جهان بر این باور بودند که هنر ایرانی شمایی تازه از حوزه معماری را به دنیا معرفی کرده است که معماران امروز دنیا می‌توانند از آن الگوبرداری کنند. در مراسم افتتاحیه غرفه ایران در دوسالانه معتبر ونیز علاوه بر سفیر ایران و مسوولان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایتالیا نیز حضور داشتند.

شالویی درباره نحوه ارائه معماری‌های دیگر کشورهای دنیا توضیح داد: بیشتر کشورها، آثار معماری خود را به صورت تصویری و عکس ارائه کرده بودند و برخی هم از چیدمان استفاده کرده بودند.

دوازدهمین بی‌ینال معماری ونیز که با حضور 63 کشور دنیا روز ششم شهریورماه در ونیز ایتالیا گشایش یافت به مدت 3 ماه ادامه دارد و ایران برای نخستین بار در این دوره از بی‌ینال حاضر است.

در این دوره، موزه هنرهای معاصر تهران با 46 تصویر و پلان از پنج باغ ایرانی شامل نارنجستان قوام شیراز، باغ فین کاشان، باغ ماهان کرمان، باغ دولت‌آباد یزد و چهل‌ستون اصفهان شرکت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها