بعد از سه سال تاخیر

زیرگذر 22 گولان سنندج بالاخره افتتاح شد

زیر گذر بلوار پاسدارن سنندج با نام 22 گولان بعد از تمدید وعده های مختلف و با تاخیر سه ساله سرانجام به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۵۰۴۱۷

به گزارش مهر از سنندج، پروژه زیرگذر بلوار پاسداران سنندج با تمامی کش و قوسهای مختلف و بعد از عملی نشدن وعده های مختلف مسئولان شهرستانی و استانی کردستان و پس از سه سال تاخیر، بالاخره امروز با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

پروژه زیرگذر بلوار پاسداران سنندج که از سال گذشته نام آن را 22 گولان نهادند ، ابتدا قرار بود در یک لاین و با پیش بینی اعتبار 30 میلیارد ریالی مطالعه و اجرا شود اما در اواخر سال 86 به دو لاین افزایش داده شده و برآورد اعتبار مود نیاز برای ساخت آن نیز به بالای 60 میلیارد ریال رسید.

طرح زیر گذر شالمان سنندج در جریان فعالیت اعضای دور دوم شورای شهر سنندج مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و پس از تصویب آن در شورای ترافیک استان کردستان عملیات اجرایی این پروژه در روزهای پایانی فعالیت دور دوم شورا و شهردار وقت سنندج آغاز شد.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در شورای شهر سنندج و همچنین عدم انتخاب شهردار این پروژه نیز با وقفه ای چند ماهه مواجه و از شهریور سال 86 عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شد.

شهردار سنندج در اولین نشست خبری خود از افتتاح این پروژه تا پایان سال 87 خبر داده بود ولی متاسفانه نه تنها وعده آقای شهردار بلکه وعده دیگر مسئولان استان از استاندار گرفته تا معاون وی و حتی فرماندار سنندج نیز برای افتتاح این پروژه عملی نشد و بعد از گذشت سه سال تازه امروز زیر گذر 22 گولان به بهره برداری رسید.

در مدت زمان چهار سال گذشته مباحث مختلفی در خصوص سرنوشت این پروژه مطرح شد و حتی شهرداری هم از مدیریت اجرای آن خلع و مدیریت فنی و اجرایی پروژه به دفتر فنی استانداری کردستان واگذار شد.

مباحث سیاسی، عدم وجود طرح مطالعاتی، کمبود اعتبار، مشکلات فنی، کمبود آهن آلات و بازدیدهای روزانه از جمله مهمترین مباحثی بود که در طول چهار سال گذشته در سنندج به این پروژه گره خورده و هر بار این موضوعات توسط یکی از مسئولان مطرح می شد.

علاوه بر تمامی این موارد یکی از مسئولان و اعضا شورای ترافیک استان کردستان معتقد است که سنندج مشکلات جدی تری در خصوص ترافیک داشت و اجرای این پروژه توجیه کامل اجرای نداشت که البته این موضوع همواره از سوی عده ای دیگر از اعضای شورای ترافیک رد می شد.

با این حال شهردار سنندج در جریان بازدید استاندار کردستان و جمعی از مدیران استان از پروژه زیر گذر شالمان در تابستان سال 87 از افتتاح پروژه تا ابتدای سال 88 خبر داده بود که این موضوع نیز با توجه به کندی پیشرفت فیزیکی آن محقق نشد و شهرداری خود از مدیریت فنی و اجرایی آن کنار گذاشته شد.

قضیه طولانی و کش دار ساخت زیرگذر شالمان ادامه پیدا کرد تا اینکه استاندار سابق کردستان در جلسه ای ویژه و در ابتدای سال 88 شهرداری را به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب از مدیریت آن خلع کرد و ادامه اجرای کار را به دفتر فنی استانداری کردستان واگذار کرد.

روند ساخت پروژه زیرگذر شالمان طی دو سال گذشته با مدیریت دفتر فنی استاندار کردستان پیگیری شد و هر چند که اقدامات اجرایی آن با گذشته قابل مقایسه نبود اما متاسفانه بار دیگر طولانی شدن مدت زمان اجرای آن همچنان ادامه داشت و وعده های مسئولان هم برای افتتاح آن هیچ گاه عملی نشد.

اسماعیل نجار استاندار سابق کردستان، فروردین ماه سال 89 و در جریان بازدید از پروژه، اعلام کرد که زیرگذر 22 گولان اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهد رسید ولی نه تنها این پروژه در مدت زمان اعلام شده افتتاح نشد بلکه نجار هم از کردستان رفت و امروز هم در مراسم افتتاح آن حضور نداشت.

سرانجام بعد از تائید و تکذیب های مختلف، وعده های عملی نشده و حاشیه های فراوان پیرامون بزرگترین پروژه عمران شهری در استان کردستان، زیرگذر 22 گولان بعد از ظهر سه شنبه و طی مراسمی با حضور علیرضا شهبازی استاندار کردستان، معاون عمرانی و معاون برنامه ریزی وی و جمعی از مدیران ادارات و سازمانهای دولتی به بهره برداری رسید.

مدیر کل دفتر فنی استاندار کردستان در مراسم افتتاح این پروژه اعلام کرد: برای ساخت و بهره برداری از این پروژه در مجموع 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

امیر قادری طول زیرگذر 22 گولان سنندج را 890 متر اعلام کرد و افزود: برای بهره برداری از این پروژه 9 هزار متر مکعب بتن ریزی، دو هزار تن آهن آلات و 78 هزار متر مکعب خاک برداری صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها