حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت جدی بر عملکرد مدارس در هنگام ثبت‌نام خواهیم داشت ، گفت: آموزش و پرورش تمام توان خود را به کار گرفته است تا هیچگونه تخلفی از سوی مدارس درباره دریافت شهریه از دانش‌آموزان صورت نگیرد.
کد خبر: ۳۴۲۷۱۵

به گزارش فارس ، وزیر آموزش و پرورش در خصوص برخی ادعاهای مطرح‌شده درباره دریافت شهریه از برخی والدین دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش تمام توان خود را به کار گرفته است تا هیچگونه تخلفی از سوی مدارس درباره دریافت شهریه از دانش‌آموزان صورت نگیرد؛ گزارشی نیز که از صدا و سیما در خصوص دریافت شهریه از یکی از دانش‌آموزان پخش شد، گویای این مطلب بود که وجهی از والدین دریافت نشده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با تمام توان خود در این زمینه تلاش می‌کند تا تخلفی صورت نگیرد؛ در این خصوص از ظرفیت‌های معلمان نیز کمک گرفته‌ایم.دستورات لازم به مسئولان مدارس داده شد تا در این زمینه همکاری لازم را با وزارتخانه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تعداد مدارس کل کشور را یکصد هزار مدرسه عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت ‌گرفته، سعی کردیم در فصل ثبت‌نام، نظارت کافی بر تمامی مدارس اعمال شده و قانون درباره چنین امر مهمی رعایت شود و اگر در برخی موارد نیز در زمینه رعایت قانون، از سوی مسئولان مدارس کوتاهی شده است، تلاش خواهیم کرد که مشکل را برطرف کنیم.

تحول بنیادین در آموزش و پرورش آغاز شده است

حاجی‌بابایی به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش آغاز شده و هر اقدامی که هم اکنون انجام می‌شود در راستای اجرای این طرح است؛ برخی مراحل نیز آغاز شده است و برخی از برنامه‌های دیگر در زمینه اجرای این طرح در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی اقدامات مربوط به اجرایی شدن سند ملی آموزش و پرورش نیز که به تازگی مورد تأیید رئیس جمهور قرار گرفت، آغاز شده و بقیه موارد را در مدت زمانی که فرصت خواهیم داشت، انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان اعطای کارت طلایی بیمه بازنشستگان فرهنگی اظهار داشت: با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای نتوانستیم درباره مبلغ قرارداد به جمع‌بندی برسیم؛ هم‌اکنون با یک شرکت دیگر بیمه در حال مذاکره و توافق هستیم که امیدواریم مراحل اجرایی آن به زودی انجام شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه به دنبال این بودیم که اقدامات مربوط به بیمه شاغلان انجام شود، افزود: هم‌اکنون تمام فرهنگیان شاغل، کارت طلایی بیمه را دریافت کرده‌اند و امیدواریم، بتوانیم هر چه زودتر اقدامات اجرایی درباره بازنشستگان فرهنگی را نیز آغاز کنیم اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها