امام جمعه شهرستان نیر گفت: اعتکاف در حقیقت تمرین خودباوری و خودسازی معنوی است که می‌تواند به مضاعف شدن روحیه مومنان در مسیر عبادت کمک کند.
کد خبر: ۳۳۶۳۹۳

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: همه مومنان باید با آشنایی به فضایل ماه رجب ایام اعتکاف را به شکل مناسب گرامی بدارند.

وی افزود: اعتکاف سنت حسنه اسلام است که انبیا و اولیای الهی نیز در پاسداشت آن همیشه کوشیده‌اند.
امام جمعه نیر با بیان اینکه انجام این عمل الهی می‌تواند یک مصونیت چند ماهه‌ای را برای انسان ایجاد کند، بیان داشت: علاقه وافر جوانان به اعتکاف و راز و نیاز با معبود حقیقی نشان‌دهنده خلوص و پاکی جوانان آنهاست که باید قدر آن را بدانیم.

وی عنوان داشت: اعتکاف عبادتی معنوی و حقیقی برای خودسازی فردی و جامعه است که در حقیقت توفیق الهی برای استغفار از گناهان نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه نیر با گرامیداشت روز 13 رجب میلاد حضرت علی (ع) ادامه داد: حضرت علی (ع) به عنوان مخلص‌ترین عابد و زاهد الهی از هر فرصت و لحظه‌ای برای عبادت خداوند و راز و نیاز با معبود استفاده می‌کرد تا بتواند به تقویت روحی و عبادی خود کمک کند.

وی گفت: انتظار می‌رود مومنان منطقه در برپایی مراسم اعیاد 13 رجب تلاش کنند و اجازه ندهند حقیقت چنین ایامی از دست آنها خارج شود.

مقدسی نیاز اساسی امروز کشور را تقویت وحدت و همدلی اعلام کرد و عنوان داشت: با وجود دشمنی‌های سرسختانه نظام استکباری، دیگر امروز فرصت دعواهای داخلی نیست و به فرموده مقام معظم رهبری باید از تنش‌ها و مسایل التهاب‌آور دوری کرد.

وی بحث حجاب و عفاف را یادآور شد و اظهار داشت: در این بحث آنچه ضروری به نظر می‌رسد احیای امر به معروف و انجام نهی از منکر است که می‌تواند از بروز برخی آسیب‌ها و رفتارهای غلط جلوگیری کند.

امام جمعه نیر گفت: در حالی پذیرای میهمانان تابستانی هستیم که رفتار سنحیده ساکنان شهرها می‌تواند یک الگوی رفتاری برای مسافرانی باشد که گاه مظاهر بدحجابی را از آنها نظاره‌گر هستیم.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی اظهار داشت: بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی بزرگ‌ترین شاکله و محور آن را بحث رعایت عدالت و احیای حقوق جامعه عنوان کرد و بر استمرار مسیر قضاوت اسلامی تاکید می‌کرد.

امام جمعه نیر در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید به گونه‌ای عمل کند که مردم در کنار اعتماد و اطمینان به او در برابر ظلم و ستم نیز این قوه را پناهگاه خود بدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها