کشته شدن 4 سرباز آلمانی و زخمی شدن تعدادی دیگر بحران تازه‌ای را در آلمان و به ویژه در رابطه با حضور نظامی این کشور در افغانستان به وجود آورده است. درهمین حال کارل تئودور تسوگوتنبرگ وزیر دفاع آلمان در سفری به افغانستان، اعلام کرد نظامیان زخمی در درگیری‌های اخیر را به آلمان باز خواهد گرداند. گوتنبرگ دو روز گذشته اعلام کرد نظامیانی را که در درگیری‌های اخیر در منطقه بغلان زخمی شدند، به آلمان بر می‌گرداند.
کد خبر: ۳۲۲۵۵۰

براساس این گزارش، گوتنبرگ پیش از این گفته بود: در صورتی که امکان داشته باشد، من افراد زخمی را با هواپیمای ایرباس به آلمان بر می‌گردانم. یک کاروان گشتی نیروهای آلمانی روز پنجشنبه در مسیر بغلان به قندوز هدف حمله شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفت. در جریان این حمله به 2خودروی زرهی 4 نظامی آلمانی کشته و 5 نظامی دیگر نیز زخمی شدند. گوتنبرگ چهارشنبه گذشته به افغانستان سفر کرده بود، تا از نیروهای این کشور که در شمال افغانستان مستقر هستند، بازدید کند.

حوادث اخیر افغانستان یک بار دیگر تردید مردم آلمان را نسبت به حضور نیروهای این کشور در افغانستان افزایش‌داده است .

به گزارش پایگاه خبری زود دویچه آلمان، به دنبال کشته شدن چهار سرباز آلمانی دیگر در افغانستان، سخنگویان سیاسی دفاعی سوسیال دموکرات‌ها و احزاب سبز از مرکل در خواست کردند که بحث حضور نیروهای آلمان در افغانستان را در راس کار خود قرار دهد.

در همین ارتباط، امید نوری‌پور، سخنگوی دفاعی حزب سبز، گفت: مرکل اجازه ندارد بیش از این خود را پشت ابر‌واژه‌ها پنهان کند. وی گفت: مرکل باید رهبری خود را نشان‌دهد.

رینر آرنولد، سخنگوی سیاسی دفاعی سوسیال دموکرات‌ها نیز در اظهاراتی مشابه، ضمن انتقاد از مرکل گفت: فقط کافی نیست که مرکل از جنگ، سخن بگوید. مهم این است که چه نتایجی از این که در افغانستان جنگ حاکم است، استنباط می‌شود.

به‌رغم اظهارات فوق، صدراعظم آلمان بار دیگر بر این مساله تاکید کرد که با وجود حوادث خونبار روزهای گذشته افغانستان، دلیلی برای تغییر اساسی در سیاست آلمان در افغانستان نمی‌بیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها