انفعال رسانه‌های غربی در برابر حماسه مردم ایران

حبابی‌ که ترکید

حضور یکپارچه مردم ایران در جشن ملی 22 بهمن و تاکید مجدد آنها بر شعار «استقلال، آزادی،‌ جمهوری اسلامی» باعث به وجود آمدن تغییرات قابل ملاحظه‌ای در نحوه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و افرادی شد که در ماه‌های اخیر از اغتشاشات درون ایران حمایت می‌کردند. این رسانه‌ها که در ماه‌های پس از انتخابات، به دنبال هر تجمع و راهپیمایی به پوشش گسترده حواشی و اغتشاشات به وجود آمده می‌پرداختند پس از راهپیمایی 22 بهمن یا به صورت سطحی از این رویداد گذشتند یا این‌که ناگزیر به شکست اغتشاشگران در مقابل مردم اعتراف کردند.
کد خبر: ۳۱۲۱۷۶

در این میان، بی.بی.سی فارسی را می‌توان از شاخص‌ترین این رسانه‌ها دانست. این رسانه که چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم با هدف جهت‌دهی به افکار عمومی مردم ایران در انتخابات، آغاز به کار کرده بود پس از راهپیمایی 22 بهمن برخلاف رویه سابق خود که بر تجمعات غیرقانونی و حاشیه‌ها تمرکز می‌کرد، این بار رویکردی تهدیدآمیز را علیه ملت ایران اتخاذ کرده است. بی.بی.سی فارسی در اخبار روزهای اخیر خود با به فراموشی سپردن راهپیمایی گسترده مردم در روز 22 بهمن به پوشش گسترده صحبت‌های ضدایرانی مقامات آمریکایی اقدام کرده و به نوعی با زبان تهدید،‌ به مردم ایران نسبت به ادامه پافشاری بر حقوق خود‌ هشدار داده است. سایت شبکه العربیه،‌ متعلق به دولت عربستان نیز که در ماه‌های اخیر به یکی از حامیان اصلی اغتشاشگران در ایران تبدیل شده بود، پس از حضور پرشور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن،‌ رویه سانسور این حضور ده‌ها میلیونی را در پیش گرفت و همچون بی.بی.سی فارسی با پوشش اخبار تهدیدآمیز به مردم ایران هشدار داد. برخی سایت‌ها از جمله بالاترین و جرس نیز که در ماه‌های گذشته از عمده‌ترین خط‌دهندگان اغتشاشات در ایران بودند پس از راهپیمایی 22 بهمن،‌ یکدیگر را مسبب ریزش اعضای جریان سبز در ایران دانسته‌اند.

پرو‌ژه ای که ناکام ماند

مجله آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی به راهپیمایی گسترده 22 بهمن امسال اشاره کرد و با ناکام خواندن تلاش‌های اغتشاشگران در این روز،‌ آن را همچون حبابی دانست که در این روز ترکید.

به گزارش فارس، این مجله آمریکایی در آغاز گزارش خود با اشاره به فعالیت‌های ضددولتی جنبش سبز این‌گونه نوشت: گروهی از فعالان جنبش سبز، برنامه مشخص و دقیقی برای کاری که می‌خواستند در روز 22 بهمن انجام دهند، داشتند و قرار بود بر اساس این استراتژی در زمانی ‌که از قبل برنامه‌ریزی شده بود به یکباره با نمادهای سبز در مقابل دوربین خبرنگاران خارجی در راهپیمایی حاضر شوند. فارین‌پالیسی سپس به شکست این جنبش در 22 بهمن اشاره کرد و افزود: همان‌طور که می‌دانیم موفقیتی در راهپیمایی 22 بهمن به دست نیامد و این برنامه جواب نداد و این ناکامی در ذهن فعالان جنبش سبز به عنوان یک شکست نقش بست. مجله فارین‌‌پالیسی در گزارش خود ادامه داده است: حامیان جنبش سبز همچون حبابی بودند و در راهپیمایی 22 بهمن این حباب ترکید و هم‌اکنون بسیاری از حامیان جنبش سبز در حال تجربه شکست شدیدی هستند.

افسردگی بعد از راهپیمایی

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با اشاره به مراسم راهپیمایی 22 بهمن نوشت: هواداران اندک سبزها، قادر به حضور مناسبی در مراسم امسال نشدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ بعضی از عناصر این جریان در گفتگو با آسوشیتدپرس اظهار کردند: ما مغلوب شده‌ایم و رهبران جریان سبز، قدرت سازماندهی جریان‌های سیاسی را ندارند و از کاریزمای رهبری بی‌بهره‌اند. این گزارش می‌افزاید: مخالفان نظام هنوز به خاطر ضربه‌ای که در روز پنجشنبه گذشته خورده‌اند، افسرده هستند.

راهپیمایی 22 بهمن، امتحانی برای رسانه‌های غربی بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن این پیام روشن را به همه جهانیان منتقل کرد که هرچه توطئه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد، آنها هم محکم‌تر از گذشته در صحنه‌های دفاع از انقلاب حاضر می‌شوند. محمدرضا میرتاج‌الدینی حضور میلیونی ملت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را حماسه دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حضور پرشور و انقلابی ملت در همه استان‌های کشور، حکایت از ارتباط محکم و عزم جدی‌تر از گذشته ملت در پشتیبانی و حمایت از انقلاب اسلامی ایران دارد. وی بر همین اساس، رابطه بین امت و امام‌خمینی (ره) و ملت و رهبر معظم انقلاب را رابطه‌‌ای ناگسستنی توصیف کرد و یادآور شد: ملت ایران همواره پشتیبان، پاسدار و حامی انقلابشان بوده و هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه به سکوت رسانه‌های غربی از جمله رویترز در برابر رفراندوم 50 میلیونی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن 88 اشاره کرد و انتشار یا عدم انتشار اخبار حماسه میلیونی ملت ایران را از رسانه‌های غربی امتحانی برای رسانه‌های جهان توصیف کرد.

راهپیمایی 22 بهمن، پایانی بر فتنه ماه‌های اخیر بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز راهپیمایی 22 بهمن را نقطه پایان جریان فتنه‌های اخیر دانست و گفت: باید این مراسم را «راهپیمایی بصیرت» نامگذاری کرد.

محمد محمدیان با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته یک تفاوت ویژه‌ داشته که این تفاوت به احساس مسوولیت مردم برمی‌گشت. وی افزود: مردم آگاه ایران، امسال بابصیرت‌تر از گذشته در صحنه حاضر شدند، چون در برابر حوادث ماه‌های اخیر یک احساس وظیفه خاص داشتند.محمدیان با بیان این‌که دشمنان هرگز قادر به شناسایی توانایی ملت ایران نخواهند بود، خاطرنشان کرد: این ملت همواره خارج از محاسبات معمول دشمنان اقدام می‌کنند، چون ملتی ریشه‌دار هستند که می‌دانند چه چیزی می‌خواهند.

سعدالله نصیری قیداری،‌ عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر این‌که 22 بهمن روز شکست پروژه نفاق بود، گفت: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، فارغ از دسته‌بندی‌های حزبی و گروهی، یکرنگی و یکدلی خود را به نمایش گذاشتند.وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حضور مردم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب، بسیار پرشور و گسترده بود و نشان از یکرنگی و یکدلی آنها داشت. وی تصریح کرد: در راهپیمایی امسال، مردم با وحدت کلمه ویکدلی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته و خاطره این روز را پاس داشتند تا فارغ از تمامی رنگ‌ها و گروه‌ها با اتحاد در کنار یکدیگر قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها