مصرف حتی یک کپسول ترامادول تشنج آفرین است

گروه سلامت: یک متخصص طب اورژانس گفت: سوءمصرف ترامادول در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ اجتماعی است و باید قوانین جدیدی برای توزیع ترامادول در نظر گرفته شود. دکتر پیمان حافظی مقدم، متخصص اورژانس بیمارستان حضرت رسول (ص) در گفتگو با ایسنا گفت: با وجودی که بیمارستان حضرت رسول (ص) مرکز مسمومیت نیست، اما روزی یک تا دو مورد مراجعه به دنبال تشنج ناشی از سوء مصرف ترامادول، صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۱۰۲۱۷

وی با بیان این‌که داروخانه‌ها باید برای توزیع ترامادول قوانین جدیدی در نظر بگیرند، ادامه داد: این دارو یا باید از بازار حذف شود یا این‌که تهیه آن، تنها با تجویز برخی متخصصان خاص امکان‌پذیر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: برخلاف تصور گروهی که گمان می‌کنند، ترامادول به علت فروش آن در داروخانه‌ها وابستگی ایجاد نمی‌کند، این دارو علاوه بر وابستگی در سوء‌استفاده کنندگان از آن، تشنج نیز ایجاد می‌کند.

دکتر حافظی‌مقدم، نکته مهم در خصوص تشنج ناشی از سوءمصرف ترامادول را عدم وابستگی آن به میزان ترامادول مصرفی دانست و گفت: حتی مصرف یک عدد کپسول ترامادول نیز ممکن است در سوء استفاده کنندگان از این دارو تشنج ایجاد کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که ممکن است فرد در حین انجام اموری مانند رانندگی دچار تشنج شود، لذا تشنج ناشی از سوءمصرف ترامادول، علاوه بر عوارض مغزی می‌تواند عوارض اجتماعی همچون تصادفات شدید را نیز در پی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها