به دلیل بارندگی شدید و لغزش گل‌ولای صورت گرفت

تخلیه گردشگران از منطقه تاریخی ماچو پیچو

دولت پرو اعلام کرد که تخلیه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را که چند روزی بود که براثر بارندگی شدید و لغزش گل و لای در منطقه تاریخی "ماچو پیکچو" گیر افتاده بودند با موفقیت به پایان رسانده است
کد خبر: ۳۰۹۸۲۴
 "مارتین پرز" وزیر گردشگری پرو تاکید کرده است که هیچ گردشگری در ناحیه "ماچو پیکچو" یا در شهر "آئووا کالینتس" باقی نیست.

گزارش پلیس و نظامیان پرو حاکیست که جستجوی وسیع در منطقه و میهمان پذیرها و خانه ها نشان می دهد که هیچ گردشگری در منطقه نیست.

وی اعلام کرد که دیپلمات های چندین کشور از جمله آمریکا و استرالیا که اتباع آنها در شمار سه هزار و 500 گردشگری بودند که در منطقه گیرافتاده بودند از دوشنبه گذشته در "کاسکو" پایتخت سابق تاریخی اینکاها حضور داشته و ناظر انتقال اتباع خود با هلیکوپتر به لیما بودند.

بارندگی شدید هفته گذشته در این منطقه مو جب شد تا هزاران گردشگر و سکنه این ناحیه تاریخی گرفتار شوند. گزارش ها نشان می دهد که در نتیجه این بارندگی و لغزش زمین هفت نفر از جمله یک گردشگر آرژانتینی و یک راهنمای پرویی کشته شده اند.

"ماچو پیکچو" یکی از جاذبه های گردشگری مهم در منطقه آمریکایی لاتین است که سالانه 400 هزار گردشگر را به خود جذب می کند. قدمت این منطقه که قوم تاریخی اینکاها در آن سکونت داشته اند به قرن پانزدهم بر می گردد و در بلندیهایی در 70 کیلومتری شهر "کاسکو" قراردارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها