اقدام اخیر سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد؛

تمایل دولت به ادامه حضور در مدیریت شرکت‌های واگذار شده

گروه اقتصاد: سازمان خصوصی سازی در جریان انتقال 42 هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، خواهان دریافت وکالت‌نامه‌ای 15 ساله شده که این اقدام موجب اعتراض مدیران این شرکت‌ها، زیرسوال رفتن فلسفه واگذاری سهام عدالت به42 میلیون نفر و نقض غرض قانونگذار شده است. به گزارش فارس، با انحلال کارگزاری سهام عدالت در ماه‌های گذشته، مالکیت حدود 42هزار میلیارد تومان سهام بیش از 55 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت باید بین 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی توزیع شود که سازمان خصوصی‌سازی در اقدامی خواستار ادامه حضور در مدیریت شرکت‌های مشمول واگذاری شده است.
کد خبر: ۲۹۷۳۷۹

براساس این گزارش، این سازمان با تهیه و ارسال قرارداد فروش سهام عدالت به 30 شرکت سرمایه‌گذاری، متن وکالت‌نامه محضری فروش اقساطی سهام (بدون سربرگ سازمان خصوصی‌سازی) را پیوست کرده و از مدیران این دسته شرکت‌ها خواسته است نسبت به امضای آن در اولین فرصت و حداکثر 48 ساعته اقدام کنند تا از این طریق همچنان در مدیریت شرکت‌های واگذار شده حضور داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفته که در برابر لزوم واگذاری مالکیت سهام شرکت‌های حاضر در سبد عدالت به شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری استانی باید زمینه خصوصی شدن شرکت‌های مشمول واگذاری فراهم شود اما اخذ وکالت‌نامه 15 ساله سازمان خصوصی‌سازی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با این هدف منافات داشته و معلوم نیست چر ا چنین رویه‌ای در پیش گرفته شده است.دراین باره علی مصدر، مدیرعامل سرمایه‌گذاری استان تهران، با بیان این‌که این اقدام سازمان خصوصی‌سازی رویه جدیدی است، اظهار کرد: اشکال اساسی این است که فراموش شده موضوع قرارداد، واگذاری سهام عدالت است نه فروش سهام.چرا که این اقدام فلسفه واگذاری سهام عدالت به مردم را زیر سوال می‌برد.

وی با تاکید بر این که در موضوع سهام عدالت ماهیت اصلی واگذاری است نه فروش، ادامه داد: بحث بر سر دارایی 42 هزار میلیارد تومانی مردم و رابطه بین دولت و مردم است و نه دو طرف غریبه خریدار و فروشنده. اگر این مساله حل شود باقی قضایا برطرف می‌شود. از سوی دیگر در حالی سازمان خصوصی سازی خواهان امضای سریع قرارداد و وکالت‌نامه بود که چنین تصمیم مهمی که با دارایی 42 میلیون نفر مرتبط است به بررسی حقوقی و تایید هیات‌های مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیاز داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها