هر هکتار درخت اکسیژن 10نفر می‌باشد

تامین 60 درصد ‌اکسیژن‌ توسط جنگل‌ها

عضو جامعه جنگلبانی ایران با تاکید بر ضرورت حفاظت از جنگلها گفت: در حال حاضر 60 درصد اکسیژن مورد نیاز ساکنان زمین را جنگل ها تامین می کنند.
کد خبر: ۲۹۶۶۴۷

علی حسین بیرانوند در گفتگو با مهر در شهرستان بروجرد اظهار داشت: هر هکتار جنگل نزدیک به 7.5 تا 8.5 تن گاز کربنیک خوب و 2.5 تن اکسیژن آزاد می کند. این میزان اکسیژن تولید شده توسط درختان معادل اکسیژن مصرفی 10 نفر در سال است.

وی  با اشاره به نقش بی نظیر جنگلهای در بهبود شرایط آب و هوایی کره زمین، خاطر نشان کرد: جنگل های لرستان بیش از 22 میلیون تن اکسیژن تولید می کنند.

بیرانوند با بیان اینکه هر هکتار جنگل می تواند 68 تن غبار را جذب کند، بیان داشت: با این اوصاف جنگل های لرستان در سال بیش از 60 میلیون تن گرد و غبار هوا را جذب می کنند.

عضو جامعه جنگلبانی ایران با تشریح مزایای جنگلهای لرستان و ضرورت حفاظت از این جنگلها، عنوان کرد: سهم استان لرستان از جنگل های ایران بیش از یک میلیون و 226 هزار و 434 هکتار است.

بیرانوند یادآور شد: استان لرستان با مساحت 28 هزار و 157 کیلومتر مربع در غرب ایران و جزو استان های زاگرس نشین میانی واقع شده است که با توجه به برخورداری از تنوع اقلیم و سازمان های زمین شناسی و میزان بارندگی 450 تا 500 میلیمتر از نظر پوشش گیاهی شامل یک میلیون و 226 هزار و 434 هکتار جنگل و 884 هزار هکتار مرتع می باشد.

وی افزود: جنگلهای استان لرستان براساس تاج پوشش را می توان به سه دسته جنگل های خیلی انبوه به مساحت 42 هزار و 906هکتار، جنگل های انبوه به مساحت 608 هزار و 159هکتار، جنگل های نیمه انبوه به مساحت 575 هزار و 302 هکتار و بیشه زارها به مساحت 67.12 هکتار تقسیم بندی کرد.

عضو جامعه جنگلبانی ایران با بیان اینکه مساحت کل جنگل های زاگرس حدود 5.2 میلیون هکتار است، یادآور شد: جنگل های استان لرستان 43 درصد از مساحت استان و هفت درصد از مساحت کل کشور را در بر می گیرد به طوریکه استان لرستان بعد از استان های فارس و خراسان جنوبی مقام سوم را از نظر سطح جنگل دارا است.

بیرانوند با تشریح اهمیت جنگل های استان، خاطر نشان کرد: تأمین نیازمندی های استان شامل تأمین آب، گیاهان دارویی و صنعت طبیعی، ارزش تفریح گاهی، اهمیت بهداشتی و اهمیت فرهنگی جنگل ها از جمله مزایای جنگلهای این استان است. همچنین جنگلها در زمینه حمایت از بخش کشاورزی در حوزه تنظیم آب رودخانه های استان، کاهش سیل و فرسایش خاک، به عنوان پناهگاه حیات وحش، اشتغال و معیشت روستاییان به عنوان تامین کننده چوب و نیز 80 درصد جمعیت عشایری استان حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها