بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ـ ایدفا روز پنجشنبه با نخستین نمایش جهانی مستند لهستانی "بازی‌های جنگی و مردی که آنها را متوقف کرد" در هلند آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۹۵۱۶۲

اسکرین دیلی اعلام کرد، مستند "بازی‌های جنگی و مردی که آنها را متوقف کرد" به کارگردانی داریوژ جابلونسکی داستان یک درجه‌دار لهستانی است که در دوران جنگ سرد بیش از 40 هزار سند استراتژیک درباره پیمان ورشو را در اختیار سازمان جاسوسی آمریکا سیا قرار داده بود.

جشنواره ایدفا که از معتبرترین رویدادهای مرتبط با سینمای مستند در جهان است، 11 روز به طول می‌انجامد و بیش از دو هزار میهمان در آن حضور خواهند داشت. یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره تجلیل از فردریک وایزمن از مستندسازان باسابقه آمریکایی در هشتادمین سالگرد تولد او به همراه نمایش تازه‌ترین مستند وی است.

الی درکس مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ایدفا برنامه‌های دوره بیست و دوم را قویترین برنامه در یک دهه اخیر جشنواره برشمرد و ادامه داد: تلاش روزافزون فیلمسازان سینمای مستند برای نمایش عمومی فیلم‌های خود باعث شده هر سال شاهد مستندهای سینمایی بیشتری باشیم.

امسال یک بخش رقابتی تازه به جشنواره ایدفا افزوده شده که ویژه مستندهای هلندی است و یک هیئت داوری بین‌المللی برای انتخاب بهترین فیلم از میان 17 مستند حاضر در این بخش فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه در بازار مستندهای ایدفا هم 450 فیلم برای خریداران و علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها