چهره‌های از قلم افتاده

علی دایی

بعد از حذف ناباورانه ایران در راهیابی به جام جهانی، مدتی از علی دایی مربی سابق تیم ملی ایران خبری نبود تا این که یکی از روزنامه‌ها از پیوستن او به اتاق بازرگانی خبر داد. فعالیت‌های اقتصادی دایی باعث شد دوباره از او یاد شود.
کد خبر: ۲۸۸۶۸۷

هفته گذشته، دوباره علی دایی سر زبان‌ها افتاد، چراکه وب‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی که هفته گذشته نتایجش اعلام شد، علی دایی را به عنوان چهارمین مهاجم تاریخ آسیا معرفی کرد. در این رای‌گیری، 10 نامزد حضور داشتند که در پایان سامی الجابر، مهاجم تیم ملی عربستان با بیش از 51 درصد آرا به عنوان برترین مهاجم تاریخ فوتبال آسیا انتخاب شد.

مسعود شجاعی

هافبک ایرانی اوساسونا به عنوان ششمین دریبلر لالیگا انتخاب شد. این عنوان برای شجاعی از این جهت مهم است که او در لیگی بازی می‌کند که تکنیکی‌ترین لیگ اروپاست. یعنی هر5 نفری که بالای این فهرست قرار دارند بدون اغراق از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان (و نه فقط اروپا) هستند. شجاعی با رکورد یک دریبل در هر 12 دقیقه و 53 ثانیه پس از «لیونل مسی»، «کریستیانو رونالدو»، «کامه( »تنریف)، «آگوئرو» و «ایکر مونیان» در مکان ششم تکنیکی‌ترین بازیکنان لالیگای اسپانیا قرار گرفت. البته این عناوین از لحاظ فنی امتیاز بالایی برای بازیکنان محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند روحیه مسعود را در بازی‌های اوساسونا چند برابر کند.

مجتبی محرمی

هنوز هم که هنوز است سمت چپ دفاع ایران جای خالی مجتبی محرمی را حس می‌کند، پس از گذشت چندین سال هنوز فوتبال ایران نتوانسته بازیکنی را در حد و اندازه‌های او تربیت کند، اما این مجتبی محرمی کجاست؟ چه می‌کند؟ به چه کاری مشغول است؟ هفته گذشته، ستاره سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس دوباره خبرساز شده بود. مدافع شماره 8 پرسپولیس این بار برای ترک اعتیاد در بیمارستانی بستری شده بود و بازیکنان همدوره او به ملاقات محرمی می‌رفتند. علی دایی، افشین پیروانی و علی کریمی از افرادی بودند که به ستاره دهه 70 تیم ملی و پرسپولیس روحیه می‌دادند که این بار هم در جنگ با اعتیاد برنده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها