استاندار زنجان گفت: تبدیل شدن زنجان به نخستین شهر دانشگاهی از اولویتهای مهم در برنامه چشم انداز بوده و در این راستا تاکنون گامهای موثری برداشته شده است.
کد خبر: ۲۸۷۹۲۲

به گزارش مهر در زنجان، محمد رئوفی نژاد در دیدار با سفیر کرواسی در ایران افزود: استان زنجان جزو ظرفیتهای بالا و تاثیرگذار در بخشهای مختلف به خصوص بخش دانشگاهی و فناوری ارتباطات است و در این راستا برنامه ریزی گسترده ای برای تبدیل شدن شهر زنجان به شهر دانشگاهی صورت گرفته است.

وی از گلنگ زنی نخستین شهرک دانشگاهی استان زنجان در مرکز این استان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از 65 هزار نفر دانشجو در استان یک میلیون نفری زنجان در حال تحصیل هستند که این میزان یک شاخصه مهم محسوب می شود.

رئوفی نژاد نگاه ویژه دولت به استان زنجان به عنوان استان برخوردار از پتانسیلهای مهم و تاثیرگذار در بخشهای مختلف را یادآور شد و ادامه داد: محور شاخص استان زنجان در آینده فناوری ارتباطات خواهد بود و به همین جهت در این راستان برنامه ریزی متناسب در دست اجراست.

استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی هر دو کشور ایران و کراواسی در زمینه بالا بردن سطح تبادلات اقتصادی و تجاری افزود: هر دو کشور باید با اعزام هیئتهای تجاری، مناسبات تجاری را بهبود بخشند که در این میان بخش خصوصی باید فعالانه عمل کند.

رئوفی نژاد تنها راه برون رفت از فضای کنونی حاکم بر مناسبات اقتصادی دو کشور ایران و کرواسی را تاکید بر ورود بخش خصوصی به این بخش دانست و افزود: امیدواریم در آینده با امضای تفاهمنامه های کاربردی با سرمایه گذاران کرواسی بتوانیم فضای کنونی میان در مناسبات اقصادی را بهبود بخشیم.

وی در ادامه از برگزاری نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان زنجان با محوریت بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد 30 کشور در همایش حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها