نماینده ایران در اوپک با اعلام اینکه هم اکنون قیمت واقعی نفت در بازار حدود 40 دلار است گفت: اگر روند تضعیف ارزش دلار ادامه یابد قیمت جهانی هر بشکه نفت تا 80 دلار هم قابل افزایش است.
کد خبر: ۲۸۷۷۷۶

سید محمد علی خطیبی در گفتگو با مهر در رابطه با افزایش بی سابقه قیمتهای نفت خام در طی روزهای گذشته، گفت: این افزایش قیمت نفت خام در بازارهای مختلف دنیا را نمی توان یک جهش قیمتی عنوان کرد.

نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت خام به حدود 65 دلار در طی هفته گذشته، تصریح کرد: در طی روزهای گذشته قیمت نفت خام در بازارهای مختلف دنیا روند پر نوسانی را پشت سر گذاشته است.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش قابل توجه بهای نفت در طی هفته گذشته را کاهش شدید ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای رایج دنیا به ویژه یورو اعلام کرد و افزود: هم اکنون ارزش برابری هر واحد یورو حدود 1.5 برابر دلار بوده که افزایش بهای نفت هم به دنبال پوشش ضعف شدید ارزش دلار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون یکی از سیاستهای محوری دولت آمریکا حمایت از دلار ضعیف است، تبیین کرد: دولت آمریکا قصد دارد برای جذب سرمایه گذریهای خارجی و حمایت از صادرات خود حداقل این سیاست را تا سال 2010 میلادی ادامهدهد.

خطیبی با تاکید بر اینکه اگر روند تضعیف ارزش دلار ادامه یابد قیمت جهانی نفت تا 80 دلار هم قابل افزایش است، بیان کرد: ممکن است در شرایط فعلی بهای نفت خام 5 تا 10 دلار افزایش یابد اما به همین نسبت قدرت واقعی یک بشکه نفت خام افزایش نمی یابد.

نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون بهای نفت را باید با تورم حاکم بر اقتصاد جهانی محاسبه کنیم، گفت: قیمتهای اسمی فعلی نفت خام در دنیا گمراه کننده است.

وی افزود: محاسبه قیمت 70 دلار فعلی بهای نفت با دلار سال 2001 میلادی نشان می دهد که قیمت واقعی نفت خام در بازار حدود 40 دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها