بهره برداری سنتی دلیل اصلی

معدن زغال سنگ کرمان باز هم قربانی گرفت

بهره برداری سنتی از معدن زغال سنگ کرمان موجب ریزش معدن هشونی و کشته شدن یک کارگر شد.
کد خبر: ۲۷۸۷۶۳

به گزارش مهر ، بهره برداری سنتی از معادن زغال سنگ در کرمان همچنان قربانی می گیرد، بعداز ظهر سه شنبه بر اثر ریزش معدن هشونی در شهرستان کوهبنان یک کارگر معدن جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی کرمان دلیل این حادثه را فشار ناگهانی لایه های زغال و ریزش سقف معدن اعلام کرد و گفت: بازرسان اداره کار هم اکنون در معدن هشونی در حال بررسی این حادثه هستند.

سید جواد منصوری با اشاره به حادثه دو ماه پیش معدن «بابنیزو» و کشته شدن 12 کارگر در این معدن افزود: دلیل اصلی بروز حوادث متعدد در معادن زغال سنگ کرمان استفاده از روشهای سنتی در استخراج زغال سنگ است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در معدن «بابنیزو» نیز گفت: هم اکنون معدن از دست پیمانکار گرفته شده است و بهره برداری از این معدن به شرکت زغال سنگ واگذار شده است.

منصوری با اشاره به آب گرفتگی این معدن عنوان کرد: هم اکنون شرکت زغال سنگ با همکاری پیمانکار معدن هجدک در حال تخلیه آب معدن است و به زودی پس از اطمینان از شرایط ایمنی این معدن شروع بکار می کند.

وی افزود: کارگران این معدن پس از بروز حادثه گازگرفتگی دو ماه گذشته معدن «بابنیزو» و بسته شدن این مجموعه از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها