ضرغامی در اجتماع پر شور اختتامیه طرح قرآنی 1443عنوان کرد:

غلبه فضای حقیقی قرآنی بر فضا‌های مجازی سست بنیاد

گروه رسانه: مراسم اختتامیه و قرعه‌کشی طرح قرآنی نسیم 1443 شب گذشته، 12 شهریور با حضور هزاران نفر از مشتاقان و علاقه مندان به قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شد، همزمان مراسم قرعه‌کشی در سه استان خراسان‌ رضوی، مازندران و اردبیل نیز انجام شد.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۹

رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم با اشاره به مشارکت گسترده و میلیونی مردم در برنامه قرآنی 1443 گفت: تعامل سازنده و موثر دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد قرآنی در این موضوع، الگوی بسیار خوبی برای اقدامات مشابه در عرصه‌های مختلف مورد نیاز جامعه است.

ضرغامی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان صدا و سیما در شبکه‌های تخصصی و عمومی افزود: استفاده از تمامی ساختارها و ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی و بویژه ابتکار و نوآوری برای فعال کردن دیگر توانمندی‌های موجود در جامعه از جمله اقدامات متعهدانه دانشگاه عمومی کشور است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به همکاری گسترده مردم در یادگیری سوره مبارکه اسراء گفت: امروز علاقه‌مندان به فرهنگ قرآنی حول یک موضوع ارزشمند الهی، خانواده معنوی بزرگی را تشکیل داده‌اند و این رویداد در حقیقت غلبه فضای حقیقی قرآنی بر فضا‌های مجازی و سست بنیاد دشمنان ملت است.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به جمعیت میلیونی شرکت کننده در این طرح قرآنی و معنوی در سراسر کشور گفت: مشارکت میلیونی و استثنایی در این طرح بزرگ قرآنی، پاسخ شایسته به کسانی است که ‌می‌خواهند این‌گونه القاء کنند که در ماه رمضان امسال رونق مجالس دینی و معنوی در کشور کم شده است.

ضرغامی با اشاره به علاقه روز افزون مردم و بخصوص جوانان به معنویت و قرآن و وظیفه رسانه ملی در این خصوص افزود: امروزه به برکت فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ایجاد فضای سایبر، ارتباطات گسترده جهانی ایجاد شده است و در همین فضا نیز هجمه‌های گسترده‌ای به کیان اسلامی و ارزش‌های متعالی حاکم بر جامعه ما صورت می‌گیرد و این حضورو استقبال شایسته و زیبای مردمی در طرح قرآنی 1443 لزوم همکاری موثر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نهاد‌های قرآنی و مردمی در سراسر کشور را دو چندان می‌کند.

وی بهترین فضا برای ایجاد همدلی و مراودات بشری را بر پایی محافل قرآنی و مذهبی ذکر و تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته در دنیای امروز برای بر قراری ارتباطات و مراودات بشری با استفاده از فناوری‌های نوین در فضا‌های مجازی از آن رو که خاستگاه الهی ندارد، انسان را به رشد،تعالی و کمال نمی‌رساند.

رئیس رسانه ملی ارسال بیش از یک میلیون و 600 هزار پاسخنامه به ستاد طرح ملی و قرآنی 1443 و شرکت ده‌ها هزار نفر در مسابقات مختلف آن که حول محور قرآن و سوره مبارکه اسراء بود را بهترین بستر برای ایجاد ارتباط میان شرکت‌کنندگان این طرح از سراسر کشور دانست.

ضرغامی همه شرکت‌کنندگان در این طرح را برنده خطاب کرد، گفت: هر فردی که از طریق این طرح توانسته است با قرآن مانوس و با مفاهیم بلند سوره اسراء بیش از گذشته آشنا شود، برنده است.

رئیس سازمان صدا و سیما، مشارکت میلیونی مردم در طرح قرآنی 1443 را که با عشق و علاقه همراه است، معجزه الهی، خواند وگفت این حضور معنوی و الهی توطئه دشمنان در ایجاد ناتوی فرهنگی علیه کشور ما را خنثی می‌کند.

حاشیه:

- در ابتدای مراسم حسین ساری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در سخنانی گفت که صدا و سیما در مجموع 20 هزار دقیقه برای طرح 1443 تولید برنامه داشته است که علاوه بر یک میلیون و 650 هزار نفر شرکت کننده در بخش کتبی و ارسال نامه، 67 هزار نفر به صورت حضوری، 30 هزار نفر در بخش مقاله و 77 هزار نفر در قسمت صحت قرائت سوره اسراء در این طرح بزرگ مشارکت داشتند.

- طرح نسیم 1443 در مجموع به مدت 75 روز اجرا و برگزار شد که در این مدت حدود 3700 نفر موفق به حفظ سوره مبارکه اسراء شدند.

قرار بود به حاضران در مراسم هم به قید قرعه 3 سفر حج هدیه شود که مهندس ضرغامی به علت استقبال با شکوه مردم این جایزه را به 20 عدد افزایش داد و البته محمدعلی خواجه پیری، رئیس نمایشگاه قرآن هم 20 سفر به عتبات عالیات را به این تعداد افزود.

- 114 سفر حج، 114 سفر عتبات و 114 سفر مشهد مقدس در کنار هزاران جایزه دیگر به شرکت‌کنندگان در طرح بزرگ نسیم 1443 از سراسرکشور اهدا شد.

- استقبال مردم برای ورود به شبستان اصلی تا اندازه‌ای بود که درهای ورودی به شبستان پاسخگوی ازدحام مردم نبود و شرکت‌کنندگان به سختی و با قرار گرفتن در صفی طولانی می‌توانستند وارد فضای شبستان بشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها