کسانی که از قدرت پدر سوءاستفاده کردند

بدترین فرزندان رهبران جهان

مجله فارین پالیسی ( Foreign Policy) اسامی پنج تن از بدترین فرزندان رهبران جهان را منتشر کرد که دو فرزند دو رهبر عرب در راس آن قرار دارند.
کد خبر: ۲۶۸۷۴۲

به گزارش ایسنا، این مجله بر اساس معیارهای خود فهرستی پنج نفره از اسامی بدترین فرزندان مسوولان جهان منتشر کرد که شیخ عیسی بن زاید بن سلطان آل نهیان، فرزند شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ، امیر سابق دولت امارات و شیخ خلیفه بن زاید برادر حاکم کنونی ابوظبی در راس آن قرار دارد.

به نوشته فارین پالیسی به رغم پست دولتی و رسمی، شیخ عیسی از مهمترین کسانی است که در زمینه خرید زمین و ملک شهرت دارد. اما به لطف انتشار یک نوار ویدیویی از وی و ضرب و شتم یک تاجر افغان از سوی شیخ عیسی وی اکنون به عنوان کسی که از قدرت سوء استفاده کرده، شهره شده است. وزیر کشور امارات که برادر عیسی نیز هست اعتراف کرده فردی که در نوار ویدیویی دیده می‌شود عیسی است و وی اکنون تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

در رتبه دوم نام کیم یونگ نام، یکی از فرزندان کیم جونگ ایل، رییس‌جمهور کره شمالی است.

این مجله نوشته است: شرایطی که وی در آن رشد یافته از وی فردی بسیار سختگیر ساخته است؛ پدرش یکی از دیکتاتور‌ترین رهبران جهان و مادرش یک هنرپیشه بود که پدرش وی را وادار به طلاق از همسر نخستش کرد تا با وی ازدواج کند. در سال 2001 کیم یونگ نام، همسر و فرزندش در فرودگاه نارینا توکیو در پایتخت ژاپن به اتهام تلاش برای سفر به این کشور با ویزای تقلبی جمهوری دومنیکن و با نام مستعار "بانگ چیونگ" دستگیر شد.

این مجله نوشته است: این حادثه برای پدر کیم یونگ نام بسیار دردناک بود چرا که وی با موج حمایت‌های مطبوعاتی بعد از سفرش به اروپا و دیدارش با مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا روبه‌رو شده بود.

هانیبال پسر معمر قذافی، رهبر لیبی در رتبه‌ی سوم این لیست قرار دارد.

نام هانیبال برای نخستین بار در سال 2004 در این لیست درج شد. در آن زمان وی در پاریس با سرعت 135 کیلومتر در ساعت در حالیکه الکل مصرف کرده بود و در خیابان یک طرفه رانندگی می‌کرد، دستگیر شد. دو ماه بعد از این حادثه هانیبال با دوست خود در یکی از هتل‌های پلیس درگیری فیزیکی پیدا کرد و پلیس وی را که یک کلت با خود داشت؛ خلع سلاح و آن را مصادره کرد. سال گذشته نیز زمانی که از فرانسه به سوییس سفر می‌کرد به علت درگیری فیزیکی با دو خدمتکار یکی از هتل‌ها در سوئیس دستگیر شد که این امر موجب بحران سیاسی شدید میان لیبی و سوئیس شد.

در رتبه چهارم هو هایفنگ قرار دارد که چندان برای رسانه‌ها آشنا نیست، او پسر هوجین تائو، رییس‌جمهور چین است. هایفنگ ریاست یکی از شرکت‌های تولیدی را برعهده دارد اما از قدرت و اختیارات پدرش در راستای افزایش ثروت استفاده می‌کند.در ژوئیهی جاری مسوولان کشور نامیبیا اعلام کردند که هایفنگ به علت فساد عظیم مالی در این کشور بازپرسی می‌شود.

مسوولان دادستانی نامیبیا گفتند: هایفنگ و شرکتش رشوه‌های عظیمی به مسوولان نامیبیا به منظور پیروزی در عقد قرارداد واردات برخی سیستم‌ها در فرودگاه چین داده بودند.

در این مجله مارک تاچر، پسر مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس در رتبه پنجم قرار دارد. وی نیز از طریق سوء استفاده از نام مادرش با بستن چندین قرارداد مهم در کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه و آسیا مبالغ هنگفتی را به دست آورده بود.

در سال 2004 مارک تاجر در شهر کیپ تاون در جنوب آفریقا به اتهام حمایت مالی از کودتای نظامی در گینه دستگیر شد و بعد از اعتراضش به دست داشتن به کودتای گینه بیسائو از سفرش به آمریکا ممانعت شد و موناکو نیز مانع سفر وی به این کشور شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها