جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

12 فیلم بلند ایرانی در جشنواره کودک رقابت می‌کنند

اسامی 12 فیلم راهیافته به بخش مسابقه آثار بلند سینمایی ایرانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
کد خبر: ۲۶۸۶۱۲

به گزارش مهر ، روابط عمومی جشنواره فیلم کودک اعلام کرد فیلم‌های "پرواز مرغابی‌ها" علی شاه‌حاتمی، "پنالتی" انسیه شاه‌حسینی ، "خاله سوسکه " نادره ترکمانی ، "خواب‌های دنباله‌دار" پوران درخشنده ، "روشن خاموش روشن" حمیدرضا چارکچیان، "کلانتری غیر انتفاعی" یدالله صمدی، "کودک و فرشته" مسعود نقاش‌زاده، "مسیر عشق" بیژن شکرریز، "موج سوم" آرش سجادی حسینی، "نخودی" جلال فاطمی، "هر شب تنهایی" رسول صدرعاملی و "یک وجب از آسمان" علی وزیریان در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

مسعود احمدیان دبیر جشنواره فیلم کودک همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه چند پروژه سینمایی کودک و نوجوان در مراحل مختلف تولید بسر می‌برند، تا آخرین زمان ممکن منتظر آماده شدن این آثار خواهیم بود تا زمینه حضور آنها نیز در جشنواره فیلم کودک و نوجوان قطعی شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت آثار آماده نمایش و احتمال رسیدن برخی از آثار در حال تولید، پیش‌بینی می‌شود امسال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

نمایش 13 فیلم در بخش اکو 

اسامی فیلم‌های بخش اکو حاضر در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

در این بخش از جشنواره 13 فیلم به نمایش درمی‌آید که این آثار شامل 11 فیلم خارجی و دو فیلم خارجی می‌شود. فیلم‌های ایرانی "نقش و نقاش" ساخته مهدی جعفری و "ماه بانو" ساخته لیلا میرهادی در بخش اکو به نمایش درمی‌آید.

فیلم‌های خارجی نیز عبارتند از "پسر شکارچی عقاب" رنه بوهانسن محصول قزاقستان، آلمان و سوئد، "ژنرال‌های کوچک" محمدتقی اکبری سراج از افغانستان، "چهلمین در" الچین ماساگلو از آذربایجان، "فرزند شیر" بنجامین گیلمور از پاکستان و اتریش، "پنجره" از قرقیزستان، "پسر" خالممد کاکابالف از روسیه، "فرشته کوچک شادی‌آفرین" عثمان ساپاروف از ترکمنستان و "نسیم شمال" بلما باس، "مومو" آتلای تاسدیکن، "هاجر مرد بزرگ، عشق کوچک" هاندان ایپکچی و "پسر کنجکاو" تونس باشارزان از ترکیه.

سازمان منطقه‌ای همکاری‌های اقتصادی در آسیا دارای 10 عضو است و سال 1985 توسط کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان بنا نهاده شد. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کشورهای تازه استقلال یافته تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و قرقیزستان و بعدها افغانستان به آن پیوستند.

بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 11 تا 15 مردادماه در شهر همدان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها