قابلیت سلول‌های خورشیدی افزایش می‌یابد

یکی از مشکلاتی که استفاده‌کنندگان انرژی‌های خورشیدی با آن روبه‌رو هستند، حساسیت کم سلول‌های خورشیدی است یعنی برخی از این سلول‌ها در تابش غیرمستقیم آفتاب توانایی شارژ ندارند و یا در برودت‌های مختلف رفتارهای مختلفی نشان می‌دهند اما در چند سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای تولید سلول‌های خورشیدی با کیفیت بالاتر صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۶۶۲۱۲

در همین زمینه شرکت سانیو بزرگ‌ترین شرکت خدمات الکترونیکی ژاپن توانست با ساخت نوعی سلول خورشیدی کریستال سیلیکونی، قابلیت سلول‌های خورشیدی را 23 درصد ارتقا دهد و به این وسیله رکورد پیشین خود را بشکند.

افزایش بازده تبدیل سلول‌های خورشیدی توسط شرکت سانیو، با پیشرفت قابل توجه در بخش هزینه‌های تولیدی سیستم فوتو ولتاژ و نیز کاهش استفاده از مواد اولیه همچون سیلیکون که برای محیط‌زیست مناسب نیست، همراه بوده است.

سلول‌های خورشیدیHIT ‌ )Heterojunction with Intrinsic Thin layer( شامل یک قرص سیلیکان کریستالی بسیار نازک هستند که در داخل لایه‌های سیلیکانی به شکل فوق باریک پیچیده شده‌اند.

شرکت سانیو همچنین توانسته است با به‌کارگیری لایه‌های با کیفیتa-Si بر روی زیر لایه C-Si از این لایه‌ها در مقابل صدمات محافظت کند.

انرژی خورشیدی می‌تواند مصرف انرژی را در بسیاری از وسایل بخصوص گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ متحول کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها