معاون خدمات مشترکان و بازار برق شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد: از شهریور سال 87 تاکنون 9 میلیون و 500 هزار شعله لامپ کم مصرف در تهران توزیع شده است.
کد خبر: ۲۶۴۹۹۰

امیر یاقوتی در گفتگو با مهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون 3 میلیون و 700 هزار شعله لامپ کم مصرف توزیع شده که با احتساب توزیع 5 میلیون و 800 هزار شعله لامپ کم مصرف در سال گذشته، این رقم به 9.5 میلیون شعله از ابتدای طرح توزیع لامپهای کم مصرف رسیده است.

معاون خدمات مشترکان و بازار برق شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: هدف ما این است که با برخی از فعالیتها توزیع لامپ کم مصرف را به صورت سریع صورت دهیم به نحوی که بتوان تا پیک مصرف برق امسال یا تا انتهای تابستان توزیع لامپهای کم مصرف در شهر تهران را به 14 میلیون شعله برسانیم.

وی تصریح کرد: وسایل سرمایشی در پیک مصرف 32 درصد برق مصرفی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، استفاده از وسایل با استانداردهای بالا کمک شایانی را به پایداری شبکه و عدم قطعی برق صورت می دهد.

به گفته یاقوتی چنانچه در ساعات ابتدایی شب بتوان از وسایل مصرفی برق کمتر استفاده کرد قطعا می توان تاثیر زیادی را در کاهش میزان مصرف در زمان پیک مصرف شاهد بود.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه از لامپهای رشته ای به عنوان وسایل روشنایی استفاده شود قسمت عمده انرژی به گرما تبدیل می شود؛ بنابراین برای متبوع کردن هوا به انرژی بیشتری نیاز خواهد بود، ضمن اینکه جایگزینی لامپهای کم مصرف علاوه بر مصرف کمتر از ایجاد گرما نیز جلوگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها