بزرگراه گمشده

بحران اقتصادی روی پرده سینما

بحران اقتصادی سال قبل آمریکا با تمام پیامدهای منفی که بر اقتصاد جهان و همچنین صنعت سینما داشت، حداقل این حسن را داشت که تولید قسمت دوم درام افشاگرانه «وال‌استریت» را قطعی کرد! چند سالی بود که مایکل داگلاس بازیگر قسمت اول فیلم تلاش داشت تا قسمت دوم آن هم ساخته شود. ولی طی این مدت صنعت سینما توجه زیادی به این موضوع نمی‌کرد. نسخه اصلی فیلم که سال 1987 ساخته شد، اسکار بهترین بازیگری را برای داگلاس به همراه آورد. او در این فیلم نقش یک کارمند عالی‌رتبه بازار وال‌استریت به نام گوردن را داشت که در کارش بسیار بی‌رحم بود و شعارش «حرص و طمع چیز خوبی است»‌ یک شعار ارتجاعی ارزیابی شد. فیلم فروش خوبی هم در گیشه نمایش داشت. الیور استون کارگردان فیلم که آن روزها در اوج فعالیت حرفه‌ای خویش بود، با این فیلم زد و بندهای پشت پرده بازار اقتصادی وال‌استریت را افشا کرد. قصه، قسمت دوم ماجراهای گوردن را در وال‌استریت امروزی دنبال می‌کند و قرار است فیلمنامه، انعکاسی از شرایط فعلی اقتصاد آمریکا و بحران عمیق اقتصادی 6 ماه قبل آن باشد.
کد خبر: ۲۶۴۸۴۱

فیلمنامه فیلم را آلن لوپ نوشته و قرار است کلید فیلمبرداری فصل تابستان زده شود. از الیور استون دعوت شده تا کارگردانی قسمت دوم فیلم را هم انجام دهد. به احتمال خیلی زیاد شیالابوف بازیگر جوان سینما ــ که در فیلم‌هایی مثل «اضطراب» و «تغییرشکل‌دهندگان» بازی کرده ــ هم در «وال‌استریت 2» نقش مقابل داگلاس را بازی خواهد کرد. داگلاس در عین حال یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم هست. او در طول 3 دهه اخیر در فیلم‌های زیادی بازی کرده است، ولی نقش گوردن در «وال استریت» معروف‌ترین نقش سینمایی او و یکی از به یاد ماندنی‌ترین آنها است. کاراکتر گوردن یک شخصیت منفی بود که داگلاس آن را به شکلی منطقی در جلوی دوربین به تصویر کشید. او که پسر کرک داگلاس بازیگر کلاسیک سینماست، در این رابطه می‌گوید: گوردن آدمی طماع و پول‌پرست بود. او خیلی شبیه بسیاری از کسانی است که در وال استریت کار می‌کنند. برای این آدم‌ها فقط یک چیز اهمیت دارد و آن هم پول است.

الیور استون کار بزرگ و خطیری کرد که قصه فعالیت‌های وال استریت را روی پرده سینما به تصویر کشید و من آدم خوشبختی بودم که توانستم نقش گوردن را در آن بازی کنم. مطمئن هستم قسمت دوم هم به خوبی و جذابیت قسمت اول خواهد بود و تماشاگران جدی سینما از آن استقبال خوبی خواهند کرد. مایکل داگلاس در شرایطی با اطمینان از موفقیت مالی این فیلم حرف می‌زند که در 10 سال اخیر، فیلم‌های استون از نظر مالی موفقیت خوبی در گیشه نمایش نداشته‌اند. آخرین فیلم او «دبلیو» که درامی شرح حال‌گونه درباره رئیس‌جمهور جنگ‌طلب قبلی آمریکا جورج‌بوش بود، در نمایش بین‌المللی خود فقط حدود 30 میلیون دلار فروش کرد. استون هم امیدوار است با کارگردانی این فیلم، موقعیت خوب گذشته خود را در بین منتقدین سینمایی دوباره به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها