شهر صنعتی برادفورد در شمال انگلستان با پیشی گرفتن از رقبایی چون هالیوود، بالیوود و کن به عنوان نخستین "شهر فیلم" دنیا از سوی سازمان یونسکو برگزیده و معرفی شد.
کد خبر: ۲۵۹۳۴۵

رویترز اعلام کرد: سازمان علمی فرهنگی ملل متحد یونسکو دلیل اعطای این عنوان به شهر برادفورد را ارتباط‌های تاریخی آن با سیستم تولید و توزیع فیلم، رسانه‌ها و موزه‌های سینمایی این شهر و سابقه سینمایی آن دانسته است. افتخار جدید برادفورد شاید برای بسیاری شگفت‌انگیز باشد، چرا که آن را زمانی مرکز پشم دنیا می‌دانستند.

کالین فیلپوت مدیر موزه ملی رسانه برادفورد می‌گوید: برگزیده شدن به عنوان نخستین شهر فیلم دنیا بزرگترین افتخار برای تاریخ پویا و تثبیت‌شده برادفورد در زمینه سینما و رسانه است. شهر ما با کسب این افتخار می‌تواند از این پس در پی به دست آوردن پروژه‌هایی الهام‌برانگیز در عرصه فیلم و رسانه باشد.

برادفورد شاید شهرت لس آنجلس یا شهر ساحلی کن فرانسه را نداشته باشد، اما محل تولید بسیاری از فیلم‌های سینمایی در دهه‌های اخیر بوده است. ضمن اینکه روابطی بسیار خوب با بالیوود یا مرکز فیلمسازی هند دارد و سال 2007 میزبان مراسم اعطای جوایز سالیانه جشنواره فیلم‌های هندی بوده است.

سایمن بیوفوی فیلمنامه‌نویس برنده اسکار فیلم "میلیونر زاغه‌نشین" که اصالتا اهل برادفورد است، درباره انتخاب آن به عنوان نخستین شهر فیلم دنیا می‌گوید: شهر ما نقشی حیاتی در داستان سینما ایفا کرده و شایسته دریافت چنین عنوانی است. این خبری فوق‌العاده برای برادفورد و شاهدی برای خدمت شهر به صنعت رسانه و سینما است.

موزه ملی رسانه در هفت طبقه یک سینمای سه‌بعدی و کارخانه‌ای جادویی دارد که تمام مراحل اصلی فیلمبرداری، تلویزیون و پویانمایی در آن برای مخاطبان تشریح می‌شود. این موزه سال 2007 بیش از 700 هزار بیننده داشت که آن را به یکی از پرطرفدارترین موزه‌های بریتانیا مستقر در خارج از شهر لندن تبدیل کرده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها