در شرایط فعلی یکی از کارکردهای مهمی که می توان برای رسانه رادیو و تلویزیون تعریف کرد ، به دست آوردن مقام تذکر و تنبه در تولیدات این رسانه است .
کد خبر: ۲۵۱۰۸
عزت الله ضرغامی ، معاون امور مجلس و استان های صداوسیما، با اعلام این مطلب در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز گفت : اطلاع رسانی و انتقال پیام ، 2وظیفه اصلی همه رسانه هاست ، اما با توجه به قابلیت های بالای رسانه ملی ، هنرمندان باید با بهره برداری از تمامی امکانات این رسانه ، آثار موثر و تاثیرگذار تولید کنند. به گزارش خبرنگار اعزامی «جام جم» ضرغامی در ادامه با اشاره به تاثیراتی که شنیدن آیات قرآنی در افرادی همچون : بشرحافی ، فضیل عیاض ، شروانه و... گذاشت و باعث تحول آنها شد ، گفت : در قرآن هم اشاره شده است که گاه یک جمله در مقام تذکر بیش از هزار صفحه کتاب ارزش دارد. به همین دلیل ، گاه افراد با شنیدن یک جمله ، مسیر زندگی شان تغییر می کند و من امیدوارم ، دست اندرکاران تولید برنامه در شبکه های استانی به جای تولید آثاری که چندان تاثیرگذار نیست ، با استفاده از امکانات متعدد موجود در این کار، آثار تاثیرگذاری تولید کنند. مدیر یازدهمین جشنواره تولیدات مراکز در ادامه با اشاره به نیاز سازمان صداوسیما به فیلمهای سینمایی گفت : امسال در طبقه بندی برنامه های درجه (ب) جایگاه خاصی به تولیدات 90دقیقه ای تلویزیونی اختصاص داده شده است و در این میان ، مراکز باید در زمینه تولید این آثار برای نمایش از شبکه های سراسری اقدام کنند و سال آینده یکی از بخشهای جشنواره تولیدات مراکز، به رقابت این آثار اختصاص خواهد یافت . ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به نمایش فیلم مستند «ادواردو» از سیما ، از افراد و گروههایی که به نمایش این فیلم انتقاد کردند ، گلایه کرد و گفت : طبق گفته های یکی از وکلای ایتالیایی ، ادواردو کشته شده است ، اما عده ای در داخل کشور به این بهانه که نمایش این فیلم روابط ایران و ایتالیا را تحت تاثیر قرار می دهد ، به صداوسیما اعتراض می کنند و این مساله را نادیده می گیرند که تلویزیون های آن کشورها برنامه های نادرست متعددی درباره ایران پخش می کنند.

تقدیر ازافتخارآفرینان اردبیلی

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری «فدک» اردبیل برگزار شد، پس از خوشامدگویی علی نواداد، مدیر مرکز اردبیل ، حجت الاسلام عاملی ، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان نیز طی سخنانی با اشاره به ورود اسلام به ایران ، ظهور تشیع ، انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی به عنوان 4نقطه عطف عظیم در تاریخ ایران ، به نقش اردبیل در گسترش تشیع در ایران اشاره کرد و گفت : در زمینه مسائل فرهنگی امروز 2نظریه افراطی وجود دارد که یکی به یکسان سازی همه فرهنگ های بومی اشاره می کند و دیگری به تشدید فرهنگ های بومی . در این میان ، بهترین شیوه ، رعایت تعادل و نیز توجه به فرهنگ ملی در کنار تقویت فرهنگ های بومی است که در این مسیر برگزاری چنین جشنواره هایی بسیار سودمند است . اجرای موسیقی زنده و مداحی توسط سلیم موذن زاده اردبیلی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود. همچنین از حسین رضازاده ، قوی ترین مرد جهان ، سلیم موذن زاده اردبیلی ، رحیم موذن زاده اردبیلی و جانباز عظیم پور که 4تن از برادرانش در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند، با اهدای جوایزی تقدیر شد. همچنین به مناسبت برگزاری جشنواره ، تیم 11نفره کوهنوردی صداوسیما، پنجشنبه و جمعه ، با صعود به قله سبلان ، این قله را فتح کردند که در مراسم افتتاحیه با اهدای جایزه به فریده فروغیان ، فریبا فیروزی ، شمس السادات خضری ، عباس اشکوری ، علی عباس اناری ، علی علایی ، شکراله مصیبی ، مجتبی یوسفی ، سعید قمی ، محمدجواد گل پرور و غلامعلی پیرایرانی ، از این افراد تقدیر شد. گفتنی است ، این جشنواره تا 26خردادماه با برگزاری چند نمایشگاه ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و... به برگزاری کمیسیون های تخصصی در رشته های خبر، رادیو، تلویزیون ، موسیقی و تحقیقات به کار خود ادامه می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها